Jak dodać firmę do konta na Facebook- aby mogła zarządzać stroną i tworzyć reklamy?

Przygotowanie

Aby dodać uprawnienia firmie/agencji do Twojego menadżera firmy (Business Manager) potrzebujesz uzyskać od agencji identyfikator firmy.

Przykładowy identyfikator wygląda tak: 2196917220526531

Jeśli chcesz dodać konkretne osoby, zamiast dodawać firmę/agencję do swojego Business Managera przygotuj adresy e-mail w/w osób, będą nam potrzebne w następnej części.

Przejdź teraz do swojego Business Managera: https://business.facebook.com/

Następnie w lewym górnym rogu kliknij w przycisk rozwijanego menu (3 poziome linie), a dalej  „Ustawienia Firmowe”.

Ważne!

Wygląd Business Managera w ostatnim czasie zmienił się kilkukrotnie, także zrzuty ekranu mogą nie oddawać 1:1 wyglądu Twojego BM, niemniej niezależnie od wizualnej odsłony, zawsze w nawigacji odnajdziesz zakładkę Ustawienia Firmowe

This image has an empty alt attribute; its file name is image.png

Business Manager

Dodawanie firmy/agencji do Twojego Fanpage-a.

Przejdź do: Konta > Strony > Nazwa Twojej Strony, następnie kliknij [Przypisz partnerów]

Później w oknie, które pojawi się nad stroną kliknij [Identyfikator firmy]

Po kliknięciu pojawi się nowe okno, w którym wklej wcześniej uzyskany od agencji identyfikator oraz wybierz jaki poziom dostępu firma ma posiadać.

Domyślnie, Klientów prosimy o kliknięcie „Publikowanie zawartości”, co automatycznie udostępni „Moderowanie wiadomości i komentarzy”, „Tworzenie reklam” i „Wyświetlanie wyników strony”

Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij „[Dalej]

Powinieneś zobaczyć w zakładce „Partnerzy” nazwę firmy, której udostępniasz obecnie swój Fanpage

Agencja ma tworzyć reklamy dla mojej firmy, co jeszcze muszę jej udostępnić?

Aby Agencja, która właśnie uzyskała dostęp do Twojego Fanpage-a mogła tworzyć reklamy w Twoim imieniu, potrzebujesz wykonać jeszcze kilka kroków. Tutaj w zależności, czy prowadzisz sklep internetowy czy nie prowadzisz sklepu internetowego, będziesz udostępniać konkretne zasoby Twojego konta.

Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do konta reklamowego

Jeśli posiadasz konto reklamowe w menadżerze firmy wystarczy, że przejdziesz do zakładki:

Konta > Konta reklamowe > Nazwa Twojego Konta Reklamowego i klikniesz przycisk [Przypisz partnerów]

Dalej w oknie, które pojawi się nad stroną, kliknij w [Identyfikator firmy] i analogicznie, jak przy dodawaniu dostępów do Fanpage, wklej identyfikator i wybierz poziom dostępu.

Jeśli Agencja ma tworzyć reklamy i raporty dot. reklam, najlepiej jest wybrać „Zarządzaj kontem reklamowym” w preferencjach poziomu dostępu. W innym przypadku wybierz odpowiadające Twoim założeniom opcje.

Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij [Dalej]. Następnie zobaczysz w zakładce „Partnerzy” w ustawieniach dostępu dla konta reklamowego nazwę firmy (jak na zdjęciu poniżej).

Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do piksela

Aby nadać firmie uprawnienia do Twojego piksela przejdź w menadżerze firmy do Źródła danych > Piksele > Nazwa Twojego Piksela, a później kliknij [Przypisz partnerów]

W przypadku piksela nie zobaczysz okna, w którym wybierasz identyfikator firmy/udostępnij link. Od razu wyświetli Ci się okno, w którym wklej identyfikator oraz nadaj odpowiednie uprawnienia:

W przypadku, gdy Agencja prowadzi dla Ciebie działania marketingowe, ustaw poziom dostępu na „Zarządaj pikselem”

Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij [Dalej] i w zakładce partnerzy, zobaczysz nazwę firmy, która teraz ma prawa do zarządzania pikselem.

Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do domeny

Ważna zmiana, względem roku 2020 i wstecz; prawo do domeny określa się raz i jest przypisane do jednego menadżera firmy, niemniej aby inna firma mogła w imieniu danej domeny publikować reklamy, trzeba w/w adres www udostępnić jako zasób, tak samo jak piksel/fanpage/konto reklamowe.

Aby to zrobić przejdź do: Bezpieczeństwo marki > Domeny > Nazwa Twojej Domeny i kliknij [Przypisz partnerów]

W okienku, które się pojawi jedyne, co trzeba zrobić to wkleić identyfikator firmy. Na tym poziomie nie masz opcji wyboru dostępów.

Kliknij [Dalej] i gotowe. W zakładce „Partnerzy” wyświetli Ci się firma, która obecnie ma możliwość wyboru tożsamości reklamy (Domeny) w trakcie jej tworzenia.

Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do katalogu produktów

Jeśli prowadzisz sklep internetowy na 99% chcesz, aby Twoje produkty były widoczne w reklamach. W tym celu powstał katalog produktów. Taki katalog należy również udostępnić firmie czy agencji, która będzie tworzyć dla Ciebie reklamy. Aby to zrobić przejdź do: Źródła danych > Katalogi > Nazwa Twojego Katalogu, a następnie kliknij przycisk [Przypisz partnerów]

Dalej kliknij w [Identyfikator firmy] i w kolejnym oknie wklej w/w identyfikator oraz wybierz poziom dostępów.

Na potrzeby samego tworzenia reklam, możesz wybrać pierwszą opcję; jeśli chcesz, aby firma czy agencja miała możliwość aktualizacji produktów ręcznie, tworzenia zestawów, reguł automatycznych etc., wybierz opcję „Zarządzaj katalogiem”. Kliknij [Dalej] i jeśli wszystko poszło dobrze w zakładce „Partnerzy” zobaczysz nazwę firmy, która teraz może zarządzać katalogiem.

I to by było na tyle. Podsumowując — aby rozpocząć współpracę z zewnętrzną firmą w kontekście prowadzenia firmowego Fanpage’a wystarczy, że taki istnieje, jesteś jego właścicielem oraz dodasz do niego firmę jako Partnera poprzez Menadżera Firmy. Jeśli chcesz, aby ten sam Partner, tworzył również dla na rzecz Twojej firmy reklamy, musisz pamiętać o dodaniu go również do:

  • Pixela
  • Domeny
  • Katalogu produktów (jeśli to sklep internetowy)
  • Konta reklamowego

Zanim jednak będziesz mieć możliwość dodać kogokolwiek do w/w zasobów, pamiętaj, że muszą one istnieć. Jeśli nie widzisz któregoś z nich w swoim menadżerze firmy, stwórz go a następnie postępuj według instrukcji z tego artykułu.

Jeśli masz problem, z którym nie możesz sobie poradzić na etapie tworzenia zasobów w Business Manager lub na etapie udostępniania ich, napisz maila na biuro@kolaboit.pl; w miarę możliwości – pomożemy! 🙂

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.