Przygotowanie
Aby dodać uprawnienia do Twojego Menedżera Firmy (Business Manager) firmie lub agencji, musisz uzyskać od agencji identyfikator firmy.
Przykładowy identyfikator wygląda tak: 2196917220526531
Jeśli chcesz dodać konkretne osoby, zamiast dodawać firmę lub agencję do swojego Business Managera, przygotuj adresy e-mail tych osób, ponieważ będą nam potrzebne w następnej części.
Przejdź teraz do swojego Business Managera: https://business.facebook.com/
Następnie, w lewym górnym rogu kliknij w przycisk rozwijanego menu (3 poziome linie), a dalej „Ustawienia Firmowe”.
Ważne!
Wygląd Business Managera w ostatnim czasie zmienił się kilkukrotnie, także zrzuty ekranu mogą nie oddawać 1:1 wyglądu Twojego BM. Niezależnie od wizualnej odsłony, zawsze w nawigacji odnajdziesz zakładkę „Ustawienia Firmowe”.
Business Manager
Dodawanie firmy/agencji do Twojego Fanpage’a
Przejdź do: Konta > Strony > Nazwa Twojej Strony, następnie kliknij: „Przypisz partnerów”.
W oknie, które pojawi się nad stroną, kliknij: „Identyfikator firmy”.
Po kliknięciu pojawi się nowe okno, w którym należy wkleić wcześniej uzyskany od agencji identyfikator oraz wybrać, jaki poziom dostępu ma posiadać.
Domyślnie, prosimy Klientów o kliknięcie „Publikowanie zawartości”, co automatycznie udostępni „Moderowanie wiadomości i komentarzy”, „Tworzenie reklam” i „Wyświetlanie wyników strony”.
Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij „Dalej”.
Powinieneś zobaczyć w zakładce „Partnerzy”, nazwę firmy, której udostępniasz obecnie swój Fanpage.
Agencja ma tworzyć reklamy dla mojej firmy, co jeszcze muszę jej udostępnić?
Aby agencja, która właśnie uzyskała dostęp do Twojego Fanpage’a, mogła tworzyć reklamy w Twoim imieniu, potrzebujesz wykonać jeszcze kilka kroków. Tutaj w zależności, czy prowadzisz sklep internetowy, czy nie, będziesz udostępniać konkretne zasoby Twojego konta.
Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do konta reklamowego
Jeśli posiadasz konto reklamowe w menadżerze firmy, wystarczy że przejdziesz do zakładki:
Konta > Konta reklamowe > Nazwa Twojego Konta Reklamowego i klikniesz przycisk „Przypisz partnerów”.
Dalej w oknie, które pojawi się nad stroną, kliknij w „Identyfikator firmy” i analogicznie, jak przy dodawaniu dostępów do Fanpage, wklej identyfikator i wybierz poziom dostępu.
Jeśli Agencja ma tworzyć reklamy i raporty dotyczące reklam, najlepiej jest wybrać „Zarządzaj kontem reklamowym” w preferencjach poziomu dostępu. W innym przypadku wybierz odpowiadające Twoim założeniom opcje.
Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij „Dalej”. Następnie, zobaczysz w zakładce „Partnerzy” w ustawieniach dostępu dla konta reklamowego nazwę firmy (jak na zdjęciu poniżej).
Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do piksela
Aby nadać firmie uprawnienia do Twojego piksela przejdź w menadżerze firmy do Źródła danych > Piksele > Nazwa Twojego Piksela, a później kliknij „Przypisz partnerów”.
W przypadku piksela, nie zobaczysz okna, w którym wybierasz „Identyfikator firmy” lub „Udostępnij link”. Od razu wyświetli Ci się okno, w którym należy wkleić identyfikator oraz nadać odpowiednie uprawnienia:
W przypadku, gdy agencja prowadzi dla Ciebie działania marketingowe, ustaw poziom dostępu na „Zarządzaj pikselem”.
Jeśli wszystko wygląda dobrze, kliknij „Dalej” i w zakładce „Partnerzy”, zobaczysz nazwę firmy, która teraz ma prawa do zarządzania pikselem.
Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do domeny
Ważna zmiana, względem roku 2020 i wstecz, prawo do domeny określa się raz i jest przypisane do jednego menedżera firmy, aby inna firma mogła w imieniu danej domeny publikować reklamy, trzeba w/w adres www udostępnić jako zasób, tak samo jak piksel/fanpage/konto reklamowe.
Aby to zrobić przejdź do: Bezpieczeństwo marki > Domeny > Nazwa Twojej Domeny i kliknij „Przypisz partnerów”.
W okienku, które się pojawi, trzeba wyłącznie wkleić identyfikator firmy. Na tym poziomie nie masz opcji wyboru dostępów.
Kliknij „Dalej” i gotowe. W zakładce „Partnerzy” wyświetli się firma, która obecnie ma możliwość wyboru tożsamości reklamy (domeny) w trakcie jej tworzenia.
Dodawanie dostępu dla firmy/agencji do katalogu produktów
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, prawie na pewno chcesz, aby Twoje produkty były widoczne w reklamach. W tym celu powstał katalog produktów. Taki katalog należy również udostępnić firmie lub agencji, która będzie tworzyć dla Ciebie reklamy. Aby to zrobić przejdź do: Źródła danych > Katalogi > Nazwa Twojego Katalogu, a następnie kliknij przycisk „Przypisz partnerów”.
Dalej, kliknij w „Identyfikator firmy” i w kolejnym oknie wklej wyżej wymieniony identyfikator oraz wybierz poziom dostępu.
Na potrzeby tworzenia reklam, możesz wybrać pierwszą opcję. Jeśli chcesz, aby firma lub agencja miała możliwość aktualizacji produktów ręcznie, tworzenia zestawów, reguł automatycznych etc., wybierz opcję „Zarządzaj katalogiem”. Kliknij „Dalej” i jeśli wszystko poszło dobrze, w zakładce „Partnerzy” zobaczysz nazwę firmy, która teraz może zarządzać katalogiem.
To już wszystko. Podsumowując, aby rozpocząć współpracę z zewnętrzną firmą w kontekście prowadzenia firmowego Fanpage’a wystarczy, że taki istnieje, jesteś jego właścicielem oraz dodasz do niego firmę jako Partnera poprzez Menedżera Firmy. Jeśli chcesz, aby ten sam partner, tworzył również na rzecz Twojej firmy reklamy, musisz pamiętać o dodaniu go do:
- pixela
- domeny
- katalogu produktów (jeśli to sklep internetowy)
- konta reklamowego
Zanim jednak będziesz mieć możliwość dodać kogokolwiek do w/w zasobów, pamiętaj, że muszą one istnieć. Jeśli nie widzisz któregoś z nich w swoim Menedżerze Firmy, stwórz go, a następnie postępuj według instrukcji, zawartych w tym artykule.
Jeśli masz problem, z którym nie możesz sobie poradzić na etapie tworzenia zasobów w Business Manager lub ich udostępniania, napisz maila na biuro@kolaboit.pl. W miarę możliwości – pomożemy! 🙂