Czym jest pozycjonowanie?
Chcesz, żeby Twoja Firma stała się bardziej widoczna w sieci? Dobrze trafiłeś, nasze SEO z pewnością Ci w tym pomoże!
Czym jednak tak naprawdę jest SEO? Optymalizacja wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization) to szereg działań, związanych z pracą na stronie WWW, których efektem jest stworzenie serwisu przyjaznego dla użytkownika i wyszukiwarki.
Wiele mówi się na temat roli pozycjonowania w biznesie, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak zbudowane są wyniki wyszukiwania. Można podzielić je na dwa rodzaje: organiczne i płatne. Organiczne wyniki wyszukiwarki Google nazywa się też naturalnymi, ponieważ pozycja jest zależna od jakości strony internetowej, a nie płatnej reklamy. Na pierwszej stronie zazwyczaj pojawia się dziesięć naturalnych wyników wyszukiwania, chociaż ta liczba może się różnić, w zależności od zapytania.
Celem pozycjonowania stron internetowych jest dążenie do wzrostu widoczności marki dla jak największej ilości fraz związanych z treścią na stronie. Przyczynia się to do większego napływu potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać zakupu lub przynajmniej zapamiętać markę.
Nie należy zapominać również o płatnych wynikach wyszukiwania, które są efektem kampanii Google Ads – kanału niezależnego od pozycjonowania. Kampania Google polega na umieszczaniu linków sponsorowanych na szczycie stron w wyszukiwarce lub obok organicznych wyników wyszukiwania. Mogą one pojawiać się również w skrzynce mailowej Gmail lub w formie reklam w popularnym serwisie YouTube.
Płatna reklama może być dobrym uzupełnieniem pozycjonowania strony. Dwie metody działają wówczas na zasadzie synergii. Dzięki SEO, zwiększa się widoczność Twojej strony, a dodatkowo, część użytkowników trafia na nią za pośrednictwem linków sponsorowanych. Możesz więc liczyć na jeszcze szybsze i bardziej zadowalające efekty.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Co decyduje o pozycji strony w Google?
Każda strona internetowa, dostępna w Google, jest odwiedzana przez roboty sieciowe, które zapisują ją w indeksie wyszukiwarki. Google tworzy zaawansowane algorytmy, które odpowiadają za ocenę stron internetowych i decydują o ich widoczności w wynikach wyszukiwania. To właśnie algorytm odpowiada za to, które strony są najlepiej widoczne i przyciągają największą liczbę użytkowników.
Warto pamiętać, że Google bierze pod uwagę setki różnych parametrów, które wciąż się zmieniają. Właśnie dlatego, optymalizacja strony nie jest jednorazowym działaniem. Pozycjonowanie to proces ciągłego wprowadzania poprawek i dostosowywania stron internetowych do zmieniających się algorytmów. Dzięki temu, na firmową stronę będzie trafiać coraz więcej użytkowników.
Pozycjonowanie stron WWW w pigułce
Algorytm Google – mechanizm, który określa trafność wyników wyszukiwania i ustala kolejność wyświetlania się stron. Warto pamiętać, że często jest aktualizowany, dlatego efektywne pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowe działanie.
Audyt SEO – analiza wszystkich czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Na jego podstawie tworzymy strategię pozycjonowania.
Certyfikat SSL – zapewnia szyfrowanie i bezpieczeństwo danych użytkowników (np. kart kredytowych czy logowania). Jeśli go posiadamy, strona jest dostępna w protokole https:// i algorytm Google lepiej ją ocenia.
CMS (Content Management System) – system, który pozwala na zarządzanie treścią na stronie bez znajomości kodu html. Dzięki niemu, można szybko dodawać, usuwać i modyfikować np. tekst czy grafikę. Popularne CMS-y, które obsługujemy to np. WordPress czy Shoper.
Content – wszystkie treści znajdujące się na stronie (tekst, tytuł strony, znaczniki meta). Bardzo ważne, aby był wartościowy i unikalny.
Frazy kluczowe (słowa kluczowe) – hasła wpisywane przez użytkowników w Google, na które chcemy wyświetlać stronę w wynikach wyszukiwania.
Frazy kluczowe long tail (długiego ogona) – bardziej szczegółowe frazy składające się z więcej niż 3 wyrazów. Pozycjonowanie na słowa kluczowe z długiego ogona jest tańsze, szybsze i bardziej efektywne.
Google Analytics – narzędzie od Google służące do analizy ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej.
Google Search Console – narzędzie, które pozwala na kontrolę obecności strony w bazie danych Google i jej ogólnej widoczności.
Indeksacja – wykonywana przez roboty indeksujące, które odwiedzają witryny i zbierają informacje na ich temat. Dane trafiają do bazy Google i powinny być aktualizowane, kiedy wprowadzamy zmiany na stronie.
Link building – umieszczanie linków do strony w innych serwisach, aby zwiększyć jej wiarygodność i widoczność w Google.
Linkowanie wewnętrzne – umieszczanie linków do podstron w obrębie naszej strony, żeby ułatwić poruszanie się po niej użytkownikom i robotom Google.
Meta tagi – informacje opisujące zawartość strony. Należą do nich meta title (tytuł strony) i meta description (opis treści strony).
Optymalizacja – działania, które mają na celu maksymalnie zwiększyć wartość strony, żeby była jak najlepiej oceniana przez algorytm Google.
SERP (Search Engine Results Page) – strona wyświetlająca wyniki wyszukiwania dla danych fraz. Jej zawartość dzieli się na darmowe wyniki organiczne oraz płatne wyniki z kampanii Google Ads.
URL – adres URL składa się z trzech elementów: protokołu (https://), domeny (np. twojastrona) i rozszerzenia (.pl). Krótki, trafny adres URL zawierający tylko słowa oddzielone myślnikami jest ceniony przez użytkowników i roboty indeksujące Google.
Widoczność strony – liczba fraz kluczowych, pod którymi stronę można znaleźć w wynikach TOP 3, TOP 10 i TOP 50 w Google, co przekłada się na szacowany ruch na stronie.
Dlaczego SEO się opłaca?
- dotrzesz do nowych klientów poszukujących Twoich produktów lub usług,
- zwiększysz ruch na Twojej stronie internetowej,
- zaobserwujesz zwiększone zainteresowanie Twoją Firmą – wzrośnie jej prestiż,
- zyskasz cenne narzędzie marketingowe – zoptymalizowaną stronę,
- zwiększysz zyski Twojej Firmy, dzięki napływowi nowych klientów.
Co zyskasz dzięki SEO?
WZROST SPRZEDAŻY I ZYSKÓW
Rosnące zyski to podstawa rozwoju biznesu. Stworzymy i wdrożymy strategię, która pozwoli Ci zmaksymalizować sprzedaż. Prowadzimy kompleksowe działania on-site i off-site. Dzięki nim, Twoja Firma będzie bardziej widoczna dla klientów. Zadbamy o wzrost zysków i ułatwimy pozyskiwanie wartościowych leadów.
WIĘKSZA WIDOCZNOŚĆ
Marki
Zwiększymy widoczność Twojej strony w Google. Dzięki temu, łatwiej będzie Ci dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich Twoją ofertą. Dobra widoczność to też prestiż marki. Im lepiej użytkownik zna Twoją Firmę, tym większa szansa na konwersję. Postaw na kompleksowe działania SEO i wyprzedź konkurencję.
SZYBSZY ROZWÓJ
FIRMY
Przygotujemy indywidualną strategię SEO dostosowaną do Twoich celów biznesowych. Pozycjonowanie pozwoli Ci trafić do nowych klientów i ruszyć do przodu z rozwojem Firmy. Na bieżąco analizujemy skuteczność i optymalizujemy nasze działania. Wszystko po to, żeby zapewnić Ci maksymalne korzyści z dostępnego budżetu marketingowego.
Pozycjonowanie - klucz do świadomości marki
Pozycjonowanie strony w Google jest doskonałym sposobem na zwiększenie świadomości marki. Im częściej potencjalny klient spotyka Twoją Firmę w sieci, tym większe ma do niej zaufanie i chętniej skorzysta z jej usług. Warto więc jak najbardziej zwiększać widoczność marki w wynikach wyszukiwania.
Właśnie dlatego, skuteczne pozycjonowanie jest tak istotne. Nasze działania sprawią, że Twój Biznes stanie się widoczny w Google, a to ułatwi budowanie relacji z klientami i docelowo – zwiększy zyski.
Im więcej kanałów, z których użytkownicy Internetu mogą czerpać informacje na temat Twojego Biznesu, tym lepiej. Przeprowadzamy kompleksowe działania związane ze zwiększaniem widoczności marki. Wykorzystujemy m.in. platformę Google Moja Firma. Służy ona do zarządzania wizytówkami przedsiębiorstw. Krótkie informacje na temat firm, znajdujących się w okolicy, pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Google Maps. Narzędzie ułatwia też aktualizację informacji na temat przedsiębiorstwa. Zoptymalizujemy Twoją wizytówkę, tak, aby przyciągała nowych i powracających klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych - mierzalne efekty
We współpracy cenimy sobie dobrą komunikację i przejrzystość. Regularnie będziemy pokazywać Ci efekty naszej pracy. Dzięki temu, zyskasz pewność, że efektywnie wykorzystujemy ustalony wspólnie budżet. Przygotujemy dla Ciebie przejrzysty raport widoczności strony. Posługujemy się takimi narzędziami, jak GSC, dzięki temu, zyskujemy wartościowe informacje na temat widoczności Twojej strony. Wykorzystujemy je, żeby wciąż optymalizować naszą strategię i zwiększać skuteczność działań.
Efekty pozycjonowania zobaczysz jednak na własne oczy. Widoczność Twojej strony wzrośnie, dlatego zacznie pojawiać się na niej więcej użytkowników. Zyskasz nowych klientów, co przełoży się na wzrost liczby pozyskiwanych leadów, a w końcu – większą sprzedaż. Właśnie to jest najważniejszym celem SEO – realne korzyści dla Twojej Firmy. Łączymy analityczne podejście z wiedzą biznesową, dlatego rozumiemy Twoje cele i ambicje. Chętnie pomożemy Ci je osiągnąć.
SEO z KolaboIT krok po kroku
Współpracujemy z Klientami z różnych branż, zarówno tymi, którzy już inwestowali w SEO, jak i rozpoczynającymi pozycjonowanie strony po raz pierwszy. Właśnie dlatego, niezwykle ważnym etapem naszej pracy jest audyt SEO. Tylko dogłębna analiza wyjściowej widoczności strony, jej potencjału i konkurencji pozwala nam stworzyć strategię, która naprawdę działa, a następnie wcielić ją w życie i obserwować efekty.
Audyt SEO - na czym polega?
Działania SEO należy rozpocząć od audytu SEO i doboru słów kluczowych. Co to jednak oznacza w praktyce?
Audyt SEO pozwala stwierdzić, jaki jest poziom optymalizacji strony. Ustalamy wtedy potencjał domeny oraz znajdujemy ewentualne błędy. Działania są dwukierunkowe. Audyt on-site obejmuje witrynę. Zwracamy wtedy uwagę na strukturę kodu strony, adresy URL, meta tagi oraz oczywiście treści. Duże znaczenie mają tytuł oraz meta opis, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Bardzo dobrze, jeśli zawierają słowa kluczowe. Powinny też oczywiście zachęcać użytkownika do odwiedzenia Twojej strony firmowej. Sprawdzamy również zawartość podstron, ponieważ każda z nich powinna zawierać odpowiednią hierarchię nagłówków oraz unikalne znaczniki meta.
Znaczenie ma również dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Smartfony dają nam coraz większe możliwości, dlatego wielu klientów nie robi zakupów z użyciem komputera. Ważne jest więc, żeby Twoja strona WWW była intuicyjna i wyświetlała się prawidłowo, również na ekranie smartfonów, tabletów, iPadów i innych urządzeń mobilnych.
Podczas audytu SEO, sprawdzamy także prędkość wczytywania strony. Współcześni użytkownicy Internetu często są niecierpliwi, dlatego ogromne znaczenie ma dla nich szybkość. Długi czas oczekiwania na wczytanie strony lub grafiki, może sprawiać, że tracisz klientów.
Wykonujemy również audyt off-site, który dotyczy jakości linków, kierujących na Twoją witrynę. Znaczenie ma nie tylko liczba, ale przede wszystkim wiarygodność źródeł linków przychodzących. Umieszczamy linki prowadzące do Twojej witryny w bezpiecznych serwisach. Obecność wartościowych linków wpływa na lepszą pozycję w wyszukiwarce i buduje zaufanie klientów.
Wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia, takie jak Google Search Console, pozwalające na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez Google oraz optymalizację widoczności strony. Na podstawie szczegółowego audytu SEO, ustalamy strategię, stworzoną indywidualnie dla Twojej Firmy oraz rozpoczynamy działania, zgodne ze wcześniejszymi założeniami.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Już po audycie? Dobieramy słowa kluczowe
Pozycjonowanie stron nie byłoby możliwe bez odpowiednio dobranych słów kluczowych. Wyróżniamy kilka rodzajów fraz:
- generyczne frazy kluczowe – składają się maksymalnie z 3 słów, są najbardziej konkurencyjne, dlatego najtrudniej tutaj zdobyć wysokie pozycje (np. kurtka skórzana),
- frazy long tail – są dłuższe (więcej niż 3 słowa), przez co bardziej precyzyjne i mniej konkurencyjne, a co najważniejsze – używają ich użytkownicy, którzy wiedzą, czego szukają, co zwiększa szanse na dokonanie zakupu (np. czarna damska kurtka skórzana),
- lokalne frazy kluczowe – zawierają nazwę regionu, miasta czy dzielnicy, w której działa Twoja Firma, dlatego pozwalają trafić do potencjalnie zainteresowanych klientów, jeśli świadczysz usługi stacjonarnie (np. kurtki skórzane Warszawa).
Tylko właściwie dobrane słowa kluczowe pozwalają na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Korzystamy z narzędzi, takich jak Senuto, aby analizować średnią liczbę wyszukiwań i konkurencyjność fraz najlepiej opisujących działalność Twojej Firmy. Bierzemy też pod uwagę kluczowe dla Ciebie usługi lub produkty. Stawiamy na maksymalne zwiększenie widoczności strony, dlatego nie ograniczamy się do kilku fraz. Domeny naszych Klientów często znajdują się w zestawieniach TOP 3, TOP 10 i TOP 50 na nawet kilkaset słów kluczowych.
Czas działać - optymalizacja SEO
Audyt, dobór słów kluczowych i stworzenie strategii to tylko wstęp do naszej pracy. Następnie przychodzi czas na działanie, czyli optymalizację SEO. Wtedy właśnie wdrażamy opracowaną strategię, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał strony i naprawić elementy, które wymagają dopracowania.
Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych to jednak nie tylko dostosowanie serwisu do wymagań algorytmów Google. Nasi Klienci nie otrzymują wyłącznie większej widoczności, ale też sprawnie działającą, zoptymalizowaną stronę, która jest najlepszą wizytówką firmy w sieci i zachęca do skorzystania z usług czy dokonania zakupu. Zobacz, jak wiele różnych działań sprawia, że osiągamy takie efekty.
On-site SEO, czyli jak udoskonalimy Twoją stronę?
Działania on-site to bardzo ważny element pozycjonowania strony WWW. Obejmują wszystko, co robimy bezpośrednio na stronie Klienta, właśnie dlatego potrzebujemy dostępu do witryny. Nie musisz się jednak obawiać – wszystkie zmiany konsultujemy z Klientem. Warto też pamiętać, że SEO zazwyczaj nie wymaga drastycznych modyfikacji – są to kosmetyczne zmiany, które jednak z perspektywy pozycjonowania robią naprawdę dużą różnicę i sprawiają, że Google zaczyna oceniać domenę znacznie lepiej.
Zajmiemy się optymalizacją kodu HTML strony pod SEO. Przede wszystkim, każda podstrona musi posiadać znacznik title, czyli tytuł. Wyświetla się on w wynikach wyszukiwania, ale też na karcie w przeglądarce. Warto umieścić w nim frazę kluczową, aby strona się na nią wyświetlała. Na pozycję wpływa również meta description, czyli krótki opis podstrony, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Dla każdej z podstron tworzymy unikalny opis, który dodatkowo przykuwa uwagę użytkowników i zachęca ich do odwiedzenia strony. Dbamy również o stworzenie prostych, przyjaznych adresów URL i prawidłowe opisanie plików graficznych.
W ramach prac na stronie, upewnimy się też, że podział na podstrony i kategorie jest czytelny i intuicyjny dla użytkowników. Uporządkowana struktura strony to klucz do sukcesu, dlatego w razie potrzeby wprowadzamy tutaj poprawki. Zajmujemy się również linkowaniem wewnętrznym, czyli umieszczaniem linków do podstron, aby ułatwić poruszanie się po stronie użytkownikom i robotom indeksującym.
Niezwykle ważną częścią pozycjonowania strony jest również zapewnienie prawidłowej hierarchii nagłówków. Content jest kluczowy dla Google i użytkowników, dlatego musi być właściwie uporządkowany. Na każdej podstronie powinien znajdować się tylko 1 nagłówek H1. Informuje on roboty indeksujące i użytkowników, co znajdą na podstronie, dlatego warto umieścić w nim słowa kluczowe. W treści można umieszczać więcej niż 1 nagłówek H2, H3 itd., zawsze jednak trzeba pilnować, aby np. nagłówek H3 nie znajdował się wyżej niż nagłówek H2. Właśnie dlatego, dla naszych Klientów tworzymy treści, które są nie tylko wartościowe dla użytkowników, ale też zgodne z zasadami SEO.
Off-site SEO, czyli jak zbudujemy autorytet Twojej strony
Pozycjonowanie stron w Internecie to nie tylko działania na stronie, ale też poza nią. Off-site SEO to przede wszystkim pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących, czyli kierujących użytkowników do Twojej domeny z innych serwisów. Nie stawiamy tutaj tylko na liczbę, ale przede wszystkim jakość. Wybieramy godne zaufania serwisy, których tematyka jest spójna z Twoimi usługami czy produktami. Korzystamy tylko ze znanych stron, ponieważ działa to podobnie, jak osobiste polecenia. Każdy przedsiębiorca wolałby, aby jego firmę promowały osoby cieszące się dobrą opinią. Algorytm Google zauważy, że o Twojej stronie „mówi się” na innych witrynach, dlatego stwierdzi, że jest wartościowa dla użytkowników.
Content marketing - podstawa działań SEO
Wartościowy content odgrywa niebagatelną rolę w pozycjonowaniu stron. Treści mają być nie tylko nasycone (nie przesycone!) słowami kluczowymi, ale przede wszystkim unikalne. Kopiowanie tekstu z innej witryny zostaje wykryte przez algorytmy Google i sprawia, że strona jest uznana za mało wartościową, a jej widoczność spada.
Treści muszą mieć przemyślaną kompozycję, uporządkowaną za pomocą nagłówków. Dobrze, jeśli znajdują się w nich słowa kluczowe. Istotne jest jednak naturalne rozmieszczenie fraz, ponieważ tekst powstaje dla człowieka, a nie tylko robota indeksującego.
Żeby skutecznie pozycjonować stronę, treści powinno być jak najwięcej, ale musi też mieć wartość dla użytkowników. Tworzymy merytoryczne i interesujące teksty, które zaangażują Twoich klientów i zachęcą ich do podzielenia się linkiem do strony ze znajomymi. Im ciekawsza treść, tym dłużej użytkownik zostaje na stronie. Istnieje więc większa szansa, że zapisze się do newslettera, założy konto lub w przypadku sklepów internetowych, dokona zakupu.
Zajmujemy się również doborem słów kluczowych. Do szybkiego i skutecznego pozycjonowania stron używamy fraz long tail, czyli posiadających „długi ogon”. Składają się z kilku słów i często dotyczą konkretnych cech produktu (np. „pościel w kwiaty 160×200”). Są mniej konkurencyjne, dlatego szybciej możemy spodziewać się efektów pozycjonowania. Taki dobór fraz kluczowych sprawia też, że na Twoją stronę trafią klienci zainteresowani konkretnym produktem.
Strategia w pozycjonowaniu - dlaczego jest taka ważna?
Nie każdy lubi planować, ale w SEO jest to po prostu niezbędne. Tylko przemyślane działania przynoszą tutaj efekty, nie zostawiamy więc miejsca na przypadek. Tworząc strategię bierzemy pod uwagę kilka czynników:
- rodzaj strony – sklep internetowy czy strona ofertowa z informacjami o usługach,
- aktualną widoczność strony – współpracujemy zarówno z Klientami, których domeny mają już zbudowaną pewną widoczność, jak i z tymi, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na SEO,
- cele biznesowe – weźmiemy pod uwagę najważniejsze z punktu widzenia Twojej Firmy produkty i usługi oraz cele np. wzrost sprzedaży czy liczby leadów,
- sezonowość – jeśli Twoje przychody są ściśle uzależnione od miesiąca czy pory roku, również uwzględnimy to w naszej strategii,
- budżet – wyższy budżet to oczywiście większe możliwości, ale jesteśmy w stanie zaproponować pakiet dostosowany do różnych możliwości finansowych.
Pozycjonowanie WWW to proces, ponieważ nieustannie dostosowujemy się do zmiennych algorytmów Google i oczekiwań użytkowników. Właśnie dlatego, lepiej powierzyć SEO ekspertom, którzy mogą poświęcić na to wystarczająco dużo czasu i dysponują fachową wiedzą. W KolaboIT zaplanujemy dla Ciebie:
- techniczne prace na stronie (np. przyspieszenie ładowania strony, wyeliminowanie błędów i duplikatów, optymalizację opisów grafik),
- optymalizację treści (np. stworzenie opisów kategorii, prowadzenie firmowego bloga, linkowanie wewnętrzne),
- link building (pozyskiwanie linków do strony z wartościowych serwisów tematycznych).
To właśnie kompleksowość pozycjonowania stron sprawia, że jest podstawą marketingu internetowego. Konkurencja w sieci wciąż rośnie, dlatego warto zadbać o wzrost widoczności i ruszyć do przodu z rozwojem firmy.
Dlaczego Twoja strona potrzebuje link buildingu?
Pozycjonowanie stron WWW to również prace poza witryną, a dokładniej – pozyskiwanie wartościowych linków. Oznacza to po prostu umieszczanie odnośników do Twojej strony w innych serwisach. Zastosowanie znajduje tutaj wskaźnik Domain Rating (DR), który ocenia liczbę i jakość linków prowadzących do danej domeny. Za jego pomocą możemy ocenić, jak silny jest profil linkowy i łatwiej jest nam zaplanować dalsze działania.
Warto wziąć pod uwagę, że w SEO mamy do czynienia z więcej niż jednym rodzajem linków. Są to:
- linki zewnętrzne – prowadzą do innej domeny niż ta, na której się znajdują,
- linki wewnętrzne – prowadzą na inną podstronę w obrębie tego samego serwisu,
- linki dofollow – są podstawą w pozycjonowaniu, ponieważ za ich pomocą strona linkująca przekazuje część swojej wartości stronie linkowanej,
- linki nofollow – oznaczenie nofollow wskazuje, że robot indeksujący nie powinien brać tego linku pod uwagę oceniając domenę.
Prowadząc link building dla naszych Klientów korzystamy z różnych źródeł, ponieważ bardzo ważna jest tutaj dywersyfikacja, czyli linkowanie z wielu kanałów. Wybieramy katalogi stron internetowych, własne strony zapleczowe, blogi, fora, serwisy publikujące artykuły sponsorowane czy portale ogłoszeniowe.
Zawsze dbamy też o naturalny przyrost liczby linków prowadzących do witryny. Profil linków powinien być zróżnicowany i rozbudowany, ale wszystko trzeba robić stopniowo. Nagły przyrost liczby linków może sprawić, że roboty Google zarejestrują nietypową aktywność i uznają, że linkowanie jest prowadzone automatycznie, a nie naturalnie.
Właśnie dlatego, szczegółowo planujemy link building stron naszych Klientów. Każdego miesiąca publikujemy linki w wartościowych, tematycznych serwisach, aby stopniowo budować popularność domeny w sieci. Link building to najlepszy przykład, że pozycjonowanie stron daje spektakularne efekty, ale kluczowe są dobra strategia i konsekwencja w działaniu. Właśnie w ten sposób osiągamy wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – większą liczbę klientów i rosnące zyski.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Konfiguracja Google Search Console
Skonfigurujemy dla Ciebie bezpłatne narzędzie od Google, które jest bardzo pomocne podczas pozycjonowania. Pozwala sprawdzić, czy Google może znaleźć i zaindeksować Twoją witrynę oraz rozwiązać ewentualne problemy z indeksacją. Umożliwia też weryfikację, czy pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania przynosi efekty. Narzędzie jest źródłem danych na temat ruchu z wyszukiwarki czy wyświetlania Twojej strony na konkretne frazy kluczowe. Za pomocą GSC można też sprawdzić, w jakich witrynach znajdują się linki do Twojej strony. Narzędzie jest więc często wykorzystywane przez specjalistów SEO, aby monitorować natężenie ruchu i pozycję w rankingu oraz optymalizować strategię pozycjonowania strony.
Korzystamy z GSC w codziennej pracy, a dodatkowo oferujemy naszym Klientom konfigurację tego narzędzia. Niezbędna jest tutaj weryfikacja, że witryna należy do Ciebie, a nasi specjaliści przeprowadzą Cię przez ten proces. Dzięki temu, zyskasz dostęp do wartościowych danych na temat ruchu na Twojej stronie, a my będziemy mogli jeszcze lepiej monitorować skuteczność naszych działań.
Pozycjonowanie lokalne - szansa na rozwój Twojej Firmy
Dla wielu przedsiębiorców, najbardziej wartościowe frazy to te, związane z lokalizacją. Klienci poszukują firm przede wszystkim w swoim miejscu zamieszkania. Wszyscy chcemy wspierać lokalny biznes, a często też osobiście sprawdzić jakość produktu lub usługi przed zakupem. Zoptymalizujemy stronę Twojego Biznesu i zapewnimy przewagę nad konkurencją.
Jeśli prowadzisz firmę działającą stacjonarnie w obrębie jednego miasta lub jego części, pozycjonowanie lokalne to najlepsza propozycja dla Ciebie. Skoncentrujemy się na frazach związanych z lokalizacją, dlatego sprowadzimy na stronę zaangażowanych klientów, realnie zainteresowanych Twoimi usługami. Koncentrując się na najbliższej okolicy, osiągniesz imponujące efekty przy niższym budżecie.
Dlaczego warto działać na większą skalę? - pozycjonowanie szerokie
Chcesz trafiać do dużej grupy odbiorców, którzy szukają Twoich produktów lub usług? Zależy Ci na wartościowym ruchu na stronie, przekładającym się na wzrost sprzedaży? Pozycjonowanie szerokie z KolaboIT pomoże Ci zrealizować te cele.
Podczas pozycjonowania szerokiego nie skupiamy się na krótkich, generycznych frazach, ale tzw. słowach kluczowych długiego ogona (z angielskiego: long tail). Składają się z więcej niż 3 słów, dlatego są wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników, którzy wiedzą, czego dokładnie oczekują. Dzięki temu, pozycjonowanie witryny na takie frazy sprowadzi na stronę klientów potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
- Szybsze efekty – frazy długiego ogona są mniej konkurencyjne, dlatego szybciej zauważysz pierwsze efekty pozycjonowania strony. Rywalizujesz z mniejszą liczbą domen, łatwiej więc pojawić się w zestawieniu TOP 3, TOP 10 czy TOP 50.
- Potencjalni klienci – wybierając frazy long tail, łatwiej jest trafić do grupy docelowej produktów lub usług. Twoja strona częściej będzie wyświetlać się osobom, które np. szukają produktu w konkretnym kolorze czy wykonanego z określonego materiału.
- Wzrost konwersji – trafiasz do osób, które szukają produktów i usług, znajdujących się w Twojej ofercie. Rosną więc szanse, że klient dokona zakupu czy umówi się na wizytę.
- Dobrze wykorzystany budżet – pozycjonowanie szerokie pozwala mądrze wykorzystywać dostępny budżet. Nie konkurujesz ze wszystkimi, którzy działają w Twojej branży, ale tylko tymi, których produkty i usługi są naprawdę podobne.
- Trafne wyszukiwania – użytkownicy otrzymują wyniki wyszukiwania lepiej dopasowane do ich potrzeb, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć interesujące produkty czy usługi. Na long tail SEO zyskują obie strony.
- Sposób na konkurencję – w wielu branżach topowe pozycje w Google są zajęte przez światowych gigantów. Frazy długiego ogona pozwalają znaleźć niszę i zbudować widoczność, która przełoży się na wzrost sprzedaży.
SEO w e-commerce - jak pozycjonować sklep?
Duża część naszych Klientów działa w branży e-commerce, dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych nie ma dla nas tajemnic. Jest to zdecydowanie najskuteczniejsza metoda promocji Twojej Firmy w sieci, ponieważ daje długofalowe efekty. Koncentrujemy się tu przede wszystkim na frazach opisujących produkty i kategorie, aby maksymalnie ułatwić ich znalezienie potencjalnym klientom.
Obsługujemy różne platformy sklepowe, takie jak Shoper, PrestaShop czy WooCommerce. Każde z tych rozwiązań ma mocne i słabe strony, co przekłada się na szanse i wyzwania. Od lat stajemy na wysokości zadania, rozwijając biznesy naszych Klientów – sprowadzając na ich strony wartościowy ruch oraz zwiększając sprzedaż.
Zapewniamy przede wszystkim optymalizację konwersji. Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów ma prowadzić do wzrostu sprzedaży, dlatego konwersje znajdują się na pierwszym miejscu. Sprawdzimy, czy struktura Twojej strony zachęca klientów do zakupu, czy wręcz przeciwnie. W razie potrzeby, zmodyfikujemy podział na kategorie, aby sklep był bardziej intuicyjny. W KolaboIT SEO i UX zdecydowanie idą w parze, o czym najlepiej mówią sukcesy naszych Klientów.
Co zyskujesz pozycjonując sklep internetowy z KolaboIT?
- szczegółowy audyt SEO – określimy mocne i słabe strony Twojej Firmy,
- dobór słów kluczowych – idealnie dobrane do Twoich produktów i ich najważniejszych zalet,
- optymalizację techniczną – Twój sklep zacznie działać sprawniej, przez co pozytywnie ocenią go Google i klienci,
- wartościowy content – przygotujemy przekonujące opisy produktów i kategorii, poprowadzimy bloga i napiszemy artykuły sponsorowane,
- renomę marki – będziemy promować Twój sklep w wartościowych serwisach tematycznych,
- wzrost sprzedaży – a co najważniejsze, wszystkie te działania przełożą się na rosnące zyski.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
POZYCJONOWANIE Shoper
Prowadzisz sklep internetowy na platformie Shoper? Szukasz skutecznej metody na zdobycie nowych klientów? Twój sklep ginie na tle konkurencji? Polecamy SEO, dzięki któremu Twój Biznes w końcu rozwinie skrzydła.
Shoper to popularne oprogramowanie dla sklepów internetowych, które pozwala na przejście przez cały proces zakupowy: od przyjęcia zamówienia, przez wysyłkę, aż po prace księgowo-magazynowe. Żeby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tej platformy, nie można zapominać o marketingu, aby nie zniknąć na tle mocnej konkurencji, która w e-commerce wciąż rośnie.
Najskuteczniejszym sposobem, aby zwiększyć sprzedaż jest zdecydowanie pozycjonowanie. Shoper daje szerokie możliwości optymalizacji SEO, zarówno przez ingerencję w kod strony, jak i po prostu z poziomu panelu sterowania. W nieskomplikowany sposób można chociażby zoptymalizować meta title czy meta description czy wprowadzić przyjazne dla Google adresy URL. Warto jednak pamiętać, że wymaga to wiedzy i przede wszystkim czasu – zwłaszcza w rozbudowanych sklepach, które oferują wiele kategorii produktów.
Shoper daje o wiele więcej możliwości pozycjonowania sklepu internetowego, do których wykorzystania niezbędne są umiejętności i doświadczenie z zakresu SEO, dlatego warto zaufać profesjonalistom. Naszym Klientom zapewniamy również rozbudowę i optymalizację treści zgodną z zasadami skutecznego pozycjonowania. Oprócz tego, zajmujemy się linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym, przekierowaniami czy integracją sklepu z narzędziem GSC.
Najlepszym sposobem, aby Twój sklep stał się widoczny i zarabiał więcej jest właśnie pozycjonowanie. Shoper daje szerokie możliwości, a my pomożemy Ci je wykorzystać.
POZYCJONOWANIE Prestashop
Zastanawiasz się, jak czerpać większe zyski ze sklepu na platformie PrestaShop? Nie masz czasu na optymalizację treści lub nie do końca wiesz, jak zacząć? Chętnie zrobimy to za Ciebie!
PrestaShop to popularna platforma, na której można stworzyć sklep internetowy czy uruchomić system rezerwacji online. Jej twórcy oczywiście wzięli pod uwagę konieczność dostosowania do SEO. Dostępne są więc dodatki do PrestaShop, które umożliwiają optymalizację np. meta title i meta description czy adresów URL.
Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop wymaga czasu i praktycznej wiedzy, którą zdobyliśmy pracując przez lata dla Klientów sprzedających swoje produkty właśnie na tej platformie. Nasze działania są kompleksowe: zawsze zaczynamy od szczegółowego audytu, następnie przygotowujemy indywidualną strategię i przystępujemy do działania. Zajmujemy się techniczną optymalizacją strony, rozbudowujemy content zgodnie z zasadami SEO i prowadzimy przemyślany link building, korzystając wyłącznie z wartościowych portali tematycznych. Dzięki temu, pozycjonowanie PrestaShop daje efekty i przekłada się na realny wzrost sprzedaży.
Współpracujemy z internetowymi przedsiębiorcami z różnych branż, co pozwoliło nam doskonale poznać e-commerce i wiążące się z nim wyzwania. W czasach rosnącej konkurencji, założenie sklepu internetowego jest zaledwie pierwszym krokiem. Najważniejsze jest zbudowanie widoczności i właśnie w tym chętnie Ci pomożemy.
Pozycjonowanie PrestaShop pozwoli Ci zyskać zoptymalizowany sklep przyjazny nie tylko wyszukiwarce, ale też żywym użytkownikom. Jeżeli chcesz czerpać z Twojego Biznesu maksimum korzyści, skontaktuj się z nami.
POZYCJONOWANIE WORDPRESS (WOOCOMMERCE)
Masz wrażenie, że Twój sklep na WordPressie nie wykorzystuje swojego potencjału? Chętnie to sprawdzimy! Zgłoś się do KolaboIT, a przeprowadzimy dla Ciebie profesjonalny audyt SEO. Lata doświadczenia w SEO pozwalają nam skutecznie pozycjonować sklepy internetowe i otwierać przed ich właścicielami nowe perspektywy.
WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, popularny zwłaszcza wśród blogerów. Instalacja wtyczki sprzedażowej WooCommerce pozwala jednak wykorzystywać platformę jako sklep internetowy. W ten sposób możesz rozszerzyć działalność swojej witryny, wciąż korzystając z przejrzystego systemu zarządzania treścią.
Dzięki specjalnym wtyczkom, możliwe jest również skuteczne pozycjonowanie. WordPress zapewnia je w wersji darmowej lub płatnej, które oczywiście dają zróżnicowane możliwości. W naszej codziennej pracy korzystamy z profesjonalnych, zaawansowanych wtyczek, dzięki którym możemy skutecznie pozycjonować sklepy internetowe na WordPressie. Zajmujemy się m.in. optymalizacją meta title i meta description, wprowadzaniem przyjaznych adresów URL czy zapobieganiem duplikacji treści. Zapewniamy również profesjonalny dobór słów kluczowych, rozbudowę wartościowego contentu czy naturalny i skuteczny link building. Współpracując z nami zyskujesz sklep, który jest dobrze oceniany przez wyszukiwarkę, ale przede wszystkim, zachęca klientów do zakupu.
Klienci wybierają konkurencję? Postaw na pozycjonowanie, a Twój sklep na WordPressie zacznie sprzedawać więcej. Skontaktuj się z nami – chętnie porozmawiamy o szczegółach.
Pozycjonowanie w Google Maps - nowe perspektywy rozwoju
Google Moja Firma to darmowa platforma od Google, która często bywa niedoceniana przez przedsiębiorców. Tymczasem, jej założenie i optymalizacja są istotną częścią pozycjonowania lokalnego, które pozwoli Ci wypromować Twoje produkty lub usługi w najbliższej okolicy. W KolaboIT zapewnimy Ci wsparcie na każdym etapie zakładania konta Google Moja Firma oraz odpowiedniego uzupełniania wizytówki w sposób zgodny z zasadami SEO, a jednocześnie atrakcyjny dla użytkowników.
Założenie wizytówki wymaga weryfikacji, że to Ty jesteś właścicielem firmy. Zostaniesz poproszony o wprowadzenie kodu, który będzie dostarczony drogą pocztową lub telefoniczną. Bardzo ważne jest uzupełnienie najważniejszych danych, takich jak adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia czy zdjęcia firmy. Warto pamiętać, żeby te dane były spójne z podanymi na Twojej stronie internetowej.
Z perspektywy pozycjonowania lokalnego, istotne jest też uzupełnienie opisu i oferty – w tekście warto umieścić słowa kluczowe. Zajmujemy się doborem trafnych fraz i przygotowaniem tych treści dla naszych Klientów. Warto też prowadzić wizytówkę – odpowiadać na pytania użytkowników czy ich opinie, również te negatywne. Im więcej opinii, tym lepiej Google ocenia Twoją Firmę. Pozycjonowanie w wizytówkach pomoże Ci zyskać większą popularność w okolicy i trafiać do coraz większej liczby potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie w Google Maps obejmuje też publikację krótkich wpisów, na co od pewnego czasu pozwalają wizytówki. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie każdy przedsiębiorca ma czas na publikację takich treści. Chętnie zajmiemy się tym za Ciebie i będziemy regularnie tworzyć unikalne wpisy, które przykują uwagę Twoich klientów.
Google docenia przede wszystkim wartościowe treści i regularną aktywność. Z KolaboIT możesz promować swoją firmę w okolicy, nie poświęcając czasu na prowadzenie wizytówki. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy naszą ofertę pozycjonowania lokalnego.
Pozycjonowanie fraz kluczowych
Skuteczne pozycjonowanie stron jest niemożliwe bez doboru odpowiednich słów kluczowych. Selekcjonując frazy zawsze bierzemy pod uwagę ich wyszukiwalność, konkurencyjność, sezonowość oraz produkty czy usługi najważniejsze dla naszego Klienta z biznesowego punktu widzenia. Po dokonaniu tego wyboru, możemy rozpoczynać skuteczne pozycjonowanie fraz kluczowych.
Doświadczeni specjaliści SEO prowadzą optymalizację, dzięki której strona osiąga coraz lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownik wpisuje określone frazy kluczowe. Rośnie liczba słów kluczowych znajdujących się w zestawieniach TOP 3, TOP 10 i TOP 50, ale naszym celem nie są wyłącznie wyższe pozycje. Większa widoczność to przede wszystkim rosnący ruch na stronie, wzrost liczby zamówień, a co za tym idzie – zysków.
Warto wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie stron internetowych czy sklepów to proces. Algorytmy Google często się zmieniają, a konkurencja się rozwija, dlatego SEO nie jest jednorazowym działaniem. W KolaboIT otrzymujesz kompleksowe podejście: profesjonalny audyt, dobór słów kluczowych oraz optymalizację strony. Pozycjonowanie witryny sprawia, że jest lepiej oceniana przez Google, a potencjalnym klientom łatwiej jest odnaleźć Twoje produkty czy usługi. Jeżeli nie chcesz zniknąć na tle naprawdę dużej konkurencji, pozycjonowanie fraz kluczowych jest doskonałym rozwiązaniem.
Pozycjonowanie lokalne czy szerokie – w każdym z tych działań trzeba postawić na inne frazy kluczowe. Nie masz pewności, która strategia będzie najlepsza dla Twojej Firmy? Skontaktuj się z nami, a my zaplanujemy działania, które pomogą Ci rozwijać biznes.
Dlaczego analiza konkurencji jest niezbędna?
Branża e-commerce jest już w Polsce na tyle rozbudowana, że nie sposób uniknąć konkurencji. Zamiast się jej obawiać, warto jednak dobrze się jej przyjrzeć i czerpać wiedzę z błędów popełnianych przez firmy, z którymi rywalizujesz o klienta.
Analiza konkurencji to podstawa pozycjonowania. Uważnie obserwując poczynania innych firm z branży można łatwo zauważyć, jakie działania przynoszą efekty, a jakich zdecydowanie lepiej unikać. W ten sposób możemy wyciągać wnioski nie popełniając błędów, które często wiele kosztują.
Rozpoczynając współpracę z Klientem, zajmujemy się również analizą jego najważniejszych konkurentów. Nie robimy tego, aby kopiować ich strategię SEO, ale zauważyć luki czy niedociągnięcia, dzięki którym możemy zapewniać naszym Klientom przewagę. Przede wszystkim, warto sprawdzić słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się konkurencja. W ten sposób można znaleźć niszę, której inne firmy nie dostrzegają i osiągać lepsze wyniki od nich.
Pozycjonowanie to jednak nie tylko słowa kluczowe. Warto przeanalizować również ilość i jakość treści na stronie rywali oraz intuicyjność korzystania ze strony. Dzięki temu, jeszcze lepiej dopracowujemy dla naszych Klientów content oraz warstwę techniczną strony, a użytkownicy nie mają powodu, aby wybierać konkurencję.
Kluczem do stworzenia strategii pozycjonowania jest analiza konkurencji, z którą musimy się zmierzyć. Planując działania zawsze bierzemy to pod uwagę, dlatego pozycjonujemy tak skutecznie. Jeżeli chcesz zbudować przewagę nad konkurencją, skontaktuj się z nami.
Dlaczego warto wybrać SEO z KolaboIT?
Nasze działania nie ograniczają się do podwyższenia pozycji Twojej Firmy w Google. Pozycjonowanie daje długofalowe efekty. Zwiększając widoczność swojej marki w sieci, rozbudujesz bazę klientów, co przełoży się na wzrost zysków.
W naszej pracy stosujemy bezpieczne metody SEO. Na Twojej stronie pojawią się wyłącznie unikalne treści, nie będziemy rozsyłać spamu ani duplikować contentu.
Przeprowadzamy skuteczne pozycjonowanie stron, ponieważ nasze działania są kompleksowe i obejmują:
- link building, czyli zamieszczanie wysokiej jakości linków w serwisach starannie dobieranych w zależności od branży,
- trafny dobór słów kluczowych, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google,
- aktualne i poprawne językowo treści na stronie, wartościowe dla użytkownika, a nie tylko wyszukiwarki,
- optymalizację serwisu pod kątem struktury wewnętrznej i usunięcia ewentualnych błędów w kodzie.
Działamy kompleksowo, wykorzystując doświadczenie w SEO i wiedzę biznesową. Zawsze posługujemy się metodami opartymi na dobrych i sprawdzonych praktykach i to po prostu działa.
Sprawdzone wtyczki do pozycjonowania stron
Nic nie zastąpi wiedzy i doświadczenia specjalisty, ale używamy też wtyczek, które pomagają przy pozycjonowaniu stron WWW. Wykorzystujemy takie wtyczki, jak Yoast SEO i RankMath. Ułatwiają nam ustawianie meta tagów, generowanie mapy strony (sitemap), optymalizację treści. Wtyczka przydaje się też podczas rozbudowy contentu strony internetowej, ponieważ podsuwa wskazówki na temat czytelności tekstu, liczby słów, nagłówków czy nasycenia frazami kluczowymi. Żadna wtyczka automatycznie nie zbuduje widoczności, ale zdecydowanie wspomaga pozycjonowania stron – zwłaszcza jeśli używa jej profesjonalista.
Nie masz na swojej stronie wtyczki do pozycjonowania strony internetowej? Żaden problem! Kompleksowo optymalizujemy strony naszych Klientów, dlatego zainstalujemy i uruchomimy również odpowiednie wtyczki. Chcesz budować widoczność strony internetowej? Skontaktuj się z nami.
Algorytmy w pozycjonowaniu stron WWW
Twój pozycjoner twierdzi, że doskonale zna wszystkie wytyczne algorytmów Google? To najlepszy powód, żeby mu nie wierzyć! Specjaliści SEO nie mają dostępu do jasnego spisu wytycznych, które zapewnią stronie wysokie pozycje. Temat algorytmów Google i ich wpływu na widoczność stron WWW jest bardzo szeroki, a dodatkowo zasady wciąż się zmieniają. Osiągamy coraz lepsze wyniki dla naszych Klientów, ponieważ na bieżąco śledzimy nowinki i mierzymy skuteczność. Jedne z najważniejszych zasad, jakie wykorzystujemy w pozycjonowaniu stron WWW, zostały wprowadzone w kilku kluczowych algorytmach:
- Panda – kary za zduplikowane treści, preferowane strony dostarczające wartościowy content,
- Pingwin – kary za nienaturalnie szybką rozbudowę profilu linkowego, większy nacisk na jakość linkujących stron niż ich ilość,
- Koliber – wzrost znaczenia fraz lokalnych,
- Mobilegeddon – nacisk na dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych, nieresponsywne witryny spadają w rankingu,
- Phantom – wykrywanie i karanie tzw. thin content, czyli małowartościowej treści przesyconej słowami kluczowymi.
Nie masz czasu na śledzenie zmian w algorytmach i optymalizację strategii w pozycjonowaniu stron WWW? Skontaktuj się z nami – zrobimy to za Ciebie.
Fakty i mity na temat pozycjonowania stron
Agencja może zagwarantować liczbę fraz w TOP3.
MIT. Dobra agencja estymuje, jakie efekty może dać pozycjonowanie strony, ale nikt nie zagwarantuje Ci na 100%, że konkretna liczba fraz znajdzie się w TOP3.
Nie trzeba być w TOP3, żeby sprzedawać.
FAKT. Jak wspomnieliśmy wyżej, trudno zagwarantować, że Twoja strona znajdzie się w TOP3, ale to nie znaczy, że nie opłaca się inwestować w pozycjonowanie stron WWW. Zwiększenie widoczności w TOP10 i TOP50 przekłada się na wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie – większą sprzedaż i świadomość marki.
SEO sprawdza się tylko w biznesie internetowym.
MIT. Jeżeli prowadzisz firmę stacjonarnie, opłaca się zainwestować w lokalne pozycjonowanie strony. Nie będziesz tracić budżetu na konkurowanie z firmami z całej Polski, ale zwiększysz świadomość marki u klientów ze swojej okolicy i zachęcisz ich do zakupu Twoich produktów lub skorzystania z usług.
Google Ads ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
MIT. Prowadzenie kampanii Google Ads sprawi, że będziesz widoczny w płatnych, a nie organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy skończysz opłacać reklamy, skończy się też wyświetlanie reklamy. Na pojawienie się efektów SEO potrzeba czasu, ale za to efekty są długotrwałe.
Trzeba przygotować inny opis dla każdego produktu i kategorii.
FAKT. Google nie znosi duplikatów – ich obecność źle wpływa na pozycjonowanie strony. Trzeba więc poświęcić trochę czasu na stworzenie unikalnych opisów ze słowami kluczowymi i nagłówkami.
W pozycjonowaniu stron WWW wystarczy linkować.
MIT. Link building jest bardzo ważny i zwiększa widoczność strony, ale to nie oznacza, że wystarczy do osiągania zadowalających efektów. Na dłuższą metę warto połączyć go z optymalizacją strony. Pamiętaj też, że czasy, kiedy Google tolerowało SPAMowanie linkami wszędzie, gdzie się da, już dawno minęły.
Warto zatrudnić agencję SEO.
FAKT. Weź pod uwagę, że pozycjonowanie stron nie jest jednorazowym działaniem, ale procesem. Nie każdy może pozwolić sobie, żeby poświęcać tyle czasu na dobór słów kluczowych, analizę konkurencji, optymalizację, link building i analizowanie wyników. Właśnie dlatego, na dłuższą metę bardziej opłaca się zostawić pozycjonowanie strony profesjonaliście.
FAQ
Odpowiedź jest prosta: zawsze. Potrzebujemy tylko działającej strony internetowej. Przeanalizujemy ją, a następnie wskażemy elementy, które wymagają poprawy lub rozbudowy. Jeżeli jesteś w trakcie tworzenia nowej strony dla Twojej Firmy, to doskonały moment, żeby skorzystać z naszych usług. Pomożemy Ci stworzyć witrynę, która będzie użyteczna dla wyszukiwarki Google, ale też Twoich klientów.
Tak, prawdopodobnie zmodyfikujemy wygląd strony. Zazwyczaj nie są to jednak znaczące zmiany, ale raczej drobne poprawki. Podczas pozycjonowania dodajemy nowe treści lub rozbudowujemy istniejące o słowa kluczowe. Często sugerujemy również stworzenie nowych podstron i wprowadzamy zmiany w menu. Zawsze będziemy konsultować z Tobą te zmiany.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Liczba stron internetowych jest ogromna i każdego dnia rośnie, dlatego roboty sieciowe potrzebują czasu, żeby zindeksować witrynę. Optymalizacja jest procesem, dlatego w zależności od konkretnego przypadku, efekty mogą być widoczne po upływie kilku tygodni lub miesięcy. Zapewiamy indywidualne podejście i najlepsze efekty, możliwe do osiągnięcia przy użyciu bezpiecznych metod SEO.
Najskuteczniejszą metodą jest monitorowanie i analiza ruchu na stronie. W tym celu oferujemy konfigurację narzędzi Google Search Console i Google Analytics. Zapewniamy również raport widoczności strony.
Rozliczamy się na zasadzie stałych miesięcznych opłat. Proponujemy taką formę, ponieważ pozycjonowanie polega na cyklicznych działaniach on-page i off-page.
Pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowe działanie. Google nieustannie wprowadza poprawki i zmiany w swoich algorytmach, żeby jeszcze lepiej indeksować strony. Pozycjonowanie polega więc na ciągłej optymalizacji, weryfikacji, poprawkach i dostosowywaniu się do zmian.
Odpowiedź jest prosta: bez limitu. Zwiększamy widoczność strony i liczbę odwiedzin, bez ograniczeń pozycjonując frazy. Taki model pozwala nam na osiąganie najlepszych możliwych efektów.
Sprawdź pozycjonowanie lokalne od KolaboIT
Case studies
Nasze wcześniejsze projekty
MiniDźwigi-Tarnowski.pl
Popaopa.pl
Tekstylarium.pl
Mówią o nas dobrze
Opinie naszych Klientów
Państwo z Kolabo udowodnili mi ( sceptykowi ), że internet to faktycznie narzędzie sprzedażowe. Nie tylko pozycje w wyszukiwarce poszybowały ale konsultowali ze mną zmiany na stronie, które zdecydowanie zwiększyły sprzedaż! POLECAM
Łukasz
Zależało nam by móc polecić naszym dealerom specjalistów, którzy nie tylko zaangażują się w poznanie możliwości samego sklepu internetowego, ale również branży. Wybór padł na KolaboIT – ich zespół zajął się kampaniami z naciskiem na Google Ads. Specjaliści z Kolabo pomagają w reklamowaniu najważniejszych produktów i akcji promocyjnych takich jak np. Cashback. Skuteczność ich pracy jest widoczna po zyskach – produkty są lepiej widoczne, a sprzedaż rośnie.
Urszula Jurgiel
Przekazałam firmie Kolabo całość prac związanych z moją obecnością w internecie. Nie żałowałam przez sekundę podjętej decyzji.