Treści sprzedają – content marketing
Content to po prostu treści: wszystkie teksty i grafiki widoczne na stronie. Jeśli nie poświęcasz treściom zbyt wiele czasu i uwagi, może Cię to sporo kosztować, ponieważ Twoja konkurencja prawdopodobnie już od dawna nad nimi pracuje. Nasze doświadczenie w marketingu pokazuje, że rozbudowa podstron, regularne publikowanie artykułów i aktualizacja informacji na stronie, naprawdę przekładają się na wzrost sprzedaży. Chcesz wiedzieć, jakie efekty możemy osiągnąć w Twojej Firmie? Skontaktuj się z nami!
Czym jest content marketing?
O co tak naprawdę chodzi w content marketingu? To publikacja wartościowych treści skierowanych do Twojej grupy docelowej. Wartościowych, czyli nie tylko poprawnych językowo, ale przede wszystkim interesujących, przyciągających uwagę, wywołujących emocje i dostarczających wartościowych informacji. Nie zbudujesz relacji ze swoimi klientami, jeśli nie będziesz się z nimi komunikować. Nie bez powodu praktycznie każda firma ma swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Samo założenie strony czy fanpage’a to jednak tylko początek – trzeba wypełniać je angażującym contentem, dzięki któremu użytkownicy nie uciekną natychmiast na stronę konkurencji.
Marketing treści to nie tylko pisanie. Jako agencja content marketingowa, doskonale wiemy, że najważniejsza jest strategia. Każdy opis, post czy artykuł blogowy powinien mieć konkretny cel – przedstawienie zalet produktu, nakłonienie klienta do zakupu czy zostawienia komentarza. Nie masz czasu na planowanie contentu na swoją stronę i profile w social mediach? Twoje treści nie docierają do grupy docelowej? W naszej agencji content marketing jest jednym z filarów skutecznej reklamy. Chcesz poznać konkrety? Sprawdź nasze case studies.
Jesteś zainteresowany?
Dlaczego content to podstawa?
Solidny content marketing to przede wszystkim:
- większa widoczność marki – copywriting to podstawa SEO, ważną częścią optymalizacji jest rozbudowa treści,
- rozpoznawalność marki – dzięki angażującym, zapadającym w pamięć treściom, użytkownicy zapamiętują Twoją Firmę, a chętniej korzystamy z usług marek, które znamy,
- większy ruch na stronie – jeśli treść zainteresuje użytkownika, większa szansa, że wejdzie na Twoją stronę i przejdzie kolejne etapy lejka sprzedażowego,
- prezentacja oferty firmy – posty, artykuły blogowe czy sponsorowane to doskonały sposób, żeby dotrzeć z Twoją ofertą do większej liczby użytkowników.
Nie masz pomysłu na strategię content marketingu dla Twojej Firmy? Skontaktuj się z nami i opowiedz o swoim biznesie – podpowiemy, co warto zrobić, a następnie wdrożymy to w życie
Marketing treści – copywriting
Copywriting to podstawa marketingu treści – w końcu content to w dużej mierze tekst. Nasi copywriterzy nie zajmują się tylko optymalizacją SEO, ale też tworzeniem postów na social media czy wypełnianiem nowo powstających stron i podstron angażującą, sprzedażową treścią.
Możesz zajmować się prowadzeniem content marketingu w swojej firmie samodzielnie. Warto jednak zastanowić się, czy masz na to czas. Zlecenie content marketingu agencji pozwala zaoszczędzić wiele godzin pracy nad treścią, które Ty lub Twoi pracownicy możecie poświęcić na inne obowiązki. Dodatkowo profesjonalista wykorzysta warsztat oraz doświadczenie w marketingu, dzięki czemu treści będą skuteczniejsze.
Powierzając marketing treści KolaboIT zyskujesz:
- tekst zoptymalizowany pod SEO – kompleksowo zajmujemy się marketingiem internetowym, dlatego nasze treści są dostosowane do algorytmów Google. Zoptymalizujemy treści pod SEO (słowa kluczowe, hierarchia nagłówków), dzięki czemu Twoja strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce.
- zaangażowanie użytkowników – Internet jest wypełniony treścią po brzegi dlatego, żeby przykuć uwagę potencjalnych klientów, trzeba się wyróżniać. Napiszemy dla Ciebie angażujące treści dostosowane do Twojej grupy docelowej.
- poprawność językową – błędy ortograficzne i stylistyczne zdecydowanie nie idą w parze z profesjonalnym wizerunkiem marki. Nasi copywriterzy zadbają, żeby na Twojej stronie nie pojawił się żaden błąd.
- wartość merytoryczną – użytkownicy i Google cenią sobie wartościowe treści, które dostarczają przydatnych informacji. Twoi klienci wyciągną z tekstów konkretne informacje, tutaj nie ma miejsca na lanie wody.
- linkowanie zewnętrzne – chętnie przygotujemy dla Ciebie wartościowe artykuły sponsorowane i opublikujemy je w godnych zaufania serwisach tematycznych. Linkowanie będzie bezpieczne i naturalne, dlatego widoczność strony wzrośnie.
- kontrolę – cenimy sobie dobrą komunikację. Ustalamy z Klientem wszystkie zmiany na stronie i przed opublikowaniem przesyłamy treści do akceptacji. Zlecając content marketing KolaboIT nie tracisz kontroli nad wizerunkiem swojej firmy.
Content marketing w KolaboIT
Wychodzimy z założenia, że nie ma mowy o skutecznym marketingu, jeśli content nie jest dopracowany. Content marketing to u nas nie tylko optymalizacja SEO.
Nasi copywriterzy piszą:
- opisy produktów i kategorii,
- podstrony ofertowe,
- artykuły blogowe,
- artykuły sponsorowane,
- treści na landing page,
- posty na fanpage.
Masz niestandardowe oczekiwania? Skontaktuj się z nami – powiemy, co możemy dla Ciebie zrobić.
Content marketing – to również SEO!
Twoja strona jest mało widoczna w wyszukiwarce? Ruch na stronie nie rośnie? Warto zacząć inwestować w SEO lub poszukać bardziej skutecznego specjalisty. Pozycjonowanie zaczynamy od szczegółowego audytu, który obejmuje również treści obecne na stronie. Następnie nasi specjaliści SEO i copywriterzy zajmują się ich optymalizacją. Uzupełniamy lub rozbudowujemy treści na podstronach, przygotowujemy lub optymalizujemy opisy produktów i kategorii, zajmujemy się linkowaniem wewnętrznym i regularnym prowadzeniem firmowego bloga. Pozbywamy się też duplikatów treści, które negatywnie wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce. Zastępujemy je wartościowymi, unikalnymi tekstami. Tutaj nie ma miejsca na kopiowanie – każda treść wychodząca spod klawiatury copywritera jest niepowtarzalna.
Chcesz budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, a jednocześnie sprowadzić większy ruch na stronę? Stworzymy dla Ciebie artykuły sponsorowane, które następnie umieścimy w branżowych serwisach. To nie tylko większa widoczność strony, ale też lepsza reputacja wśród potencjalnych klientów.
Dobry content marketing, czyli jaki?
Zastanawiasz się, jak oceniać pracę copywritera? Najlepiej oczywiście po efektach! Content marketing potrzebuje czasu, aby zacząć przynosić widoczne korzyści, ale za to są długofalowe. Budowanie dobrej reputacji i silnej relacji z klientami procentuje na przyszłość. Im więcej emocji towarzyszy użytkownikowi, tym większa szansa, że zapamięta Twoją markę i nie zmieni jej na inną.
Skuteczny content marketing to przede wszystkim:
Wizerunek eksperta
Użytkownik nic od Ciebie nie kupi, jeśli nie będzie przekonany, że naprawdę znasz się na tym, co robisz. Nic tak nie zachęca do dołączenia do grona klientów jak pasja. Angażujące treści pełne praktycznych wskazówek pokażą użytkownikom, że firma nie jest dla Ciebie wyłącznie sposobem na zarabianie pieniędzy, ale jesteś ekspertem w swojej branży, któremu mogą zaufać.
Komunikacja z klientami
Najbardziej lubimy marki, które znamy. Sprawna komunikacja z klientami to najlepszy sposób, żeby zdobyć ich zaufanie. Jeśli pozwolisz użytkownikom lepiej poznać Twoją Firmę, większa szansa, że zdecydują się na zakup. Klienci lubią też mieć poczucie, że w razie wątpliwości lub problemów, szybko uzyskają odpowiedź. Niektórzy lubią dzwonić, inni wysyłać e-maile, a jeszcze inni – pisać przez social media. Im więcej kanałów komunikacji, tym lepiej.
Jasny przekaz
Materiały na Twojej stronie lub profilach social media to nie miejsce, aby popisywać się znajomością technicznego, branżowego słownictwa. Content ma być przede wszystkim zrozumiały – tekst powinno się szybko i przyjemnie czytać. Współcześni użytkownicy są niecierpliwi, jeśli treści ich nie zainteresują, szybko wrócą do scrollowania stron i profili na ekranie smartfona.
Konkretna grupa docelowa
Planując content marketing, w agencji zawsze pamiętamy, do kogo mamy trafić. Inne treści zainteresują nastolatków, a inne – przedstawicieli grupy wiekowej 40-50. Dostosowujemy język, formę treści oraz miejsce ich umieszczania do użytkowników, do których skierowane są Twoje produkty lub usługi.
Marketing treści krok po kroku
Zamierzasz powierzyć content marketing agencji z doświadczeniem? Świetna decyzja! Współpraca z KolaboIT to kilka kroków do skutecznego contentu na Twojej stronie.
1.Konsultacja – zaczynamy oczywiście od rozmowy. Chcemy poznać Twoje oczekiwania, możliwości finansowe oraz wizję contentu, o ile oczywiście ją masz. Jeśli nie, żaden problem! Podzielimy się naszym doświadczeniem i zaproponujemy sposób na dotarcie do Twoich klientów.
2.Audyt – następnie lepiej poznamy Twoją markę, jej mocne i słabsze strony oraz przeanalizujemy content, znajdujący się na stronie lub w social mediach. Dopiero startujesz? Możemy od zera przygotować dla Ciebie treści na stronę i firmowy fanpage.
3.Strategia – indywidualnie planujemy content, biorąc pod uwagę branżę i grupę docelową. Każdą zmianę będziemy konsultować z Tobą, dlaczego nie czekają Cię żadne niespodzianki.
4.Realizacja – następnie nasi copywriterzy wezmą się do pracy i przygotują dla Ciebie treści. Żeby zapewnić wartość merytoryczną, pamiętamy o researchu, ale jeśli chcesz, możesz dostarczyć materiały, z których warto skorzystać.
5.Autoryzacja – po przygotowaniu treści wyślemy Ci je mailowo do akceptacji. Jeśli masz jakieś uwagi, naniesiemy Twoje wskazówki i będziemy uwzględniać je na przyszłość.
6.Wdrożenie – kiedy zaakceptujesz teksty, opublikujemy je na stronie. Zaczną przekładać się na większą widoczność i rosnący ruch na stronie.
Chcesz poznać szczegóły?
Zostaw content doświadczonej agencji
Tworzenie treści wydaje Ci się proste i szybkie? W końcu każdy z nas potrafi złożyć kilka zdań i opublikować posta na Facebooku czy wymienić zalety produktu. Czy jednak ma to cokolwiek wspólnego ze spójną strategią promocji marki? Niekoniecznie. Prowadzenie skutecznego content marketingu wymaga czasu, zaangażowania, wiedzy marketingowej i warsztatu copywriterskiego. Zapewnimy Ci to w ramach content marketingu.
Zastanawiasz się, czy Twój content wymaga poprawek? Nie masz czasu albo pomysłu na firmowego bloga? Twój fanpage ma niewielkie zasięgi? Popracujmy nad treściami, skontaktuj się z nami!