- SEO
Jak w 6 miesięcyzwiększyliśmy przychody o 94% w najgorętszym okresie roku?SEO case study Tekstylarium.pl
Cel 1
Cel 1
Tekstylarium.pl, jak sama nazwa wskazuje, to sklep z tekstyliami do domu. Największą część oferty stanowi pościel, ale dostępne są również zasłony, narzuty, koce, ręczniki i akcesoria wystroju wnętrz. Produkty są atrakcyjne zarówno pod względem designu, jak i ceny, ale nie da się ukryć, że konkurencja jest duża. Musieliśmy więc skoncentrować się na maksymalnym zwiększeniu widoczności, która przekłada się na realny wzrost sprzedaży.
Cel 2
Cel 2
Celem naszych działań nie było oczywiście sztuczne nabijanie wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale maksymalne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrowaliśmy się więc na frazach, które sprowadziły na stronę Klientki użytkowników realnie zainteresowanych konkretnymi produktami. Pozycjonowaliśmy stronę na takie słowa kluczowe, jak: „pościel dla dzieci 140×200”, „poszewki na poduszki 40×40”, „narzuta na narożnik”, „pościel bawełniana 160×200” czy „pościel młodzieżowa 160×200”. Zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie long tail, aby zwiększyć widoczność witryny na wiele fraz ściśle powiązanych z ofertą sklepu. Wszystko po to, żeby zwiększyć szanse na sprzedaż, trafiając do grupy docelowej – szukającej właśnie tych, konkretnych produktów.
Planując nasze działania wzięliśmy pod uwagę również sezonowość. Okres od czerwca do grudnia jest w branży tekstylnej bardzo intensywny. Oprócz tego, w ofercie sklepu znajdują się też produkty sezonowe, takie jak ręczniki plażowe czy pościel świąteczna. Potencjał na wzrost sprzedaży był więc naprawdę duży, o czym z resztą najlepiej świadczą wyniki naszej pracy.
Nasze działania zawsze poprzedza szczegółowy audyt, na podstawie którego przygotowujemy kompleksową strategię działania. W przypadku Tekstylarium.pl, znaleźliśmy kilka perspektyw rozwoju pod względem SEO, a wśród nich:
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- regularne prowadzenie bloga firmowego,
- rozbudowę opisów kategorii i produktów,
- optymalizację nawigacji w sklepie.
Zaczęliśmy od podstaw, czyli przyjaznej użytkownikom i wyszukiwarce nawigacji. Menu sklepu ma większy wpływ na SEO, niż mogłoby się wydawać. Jeżeli nawigacja jest logiczna i dobrze zorganizowana, klientom jest zdecydowanie łatwiej poruszać się po stronie. Ma to znaczenie również dla robotów Google, którym łatwiej jest „zrozumieć” i zaindeksować zawartość witryny. W tytułach kategorii umieściliśmy słowa kluczowe, które ułatwiają poruszanie się po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym.
Niezwykle istotnym elementem budowy właściwej struktury strony, było też linkowanie wewnętrzne. Zaczęliśmy regularnie prowadzić firmowego bloga, na którym publikowaliśmy od kilku do kilkunastu wartościowych artykułów miesięcznie. W tekście umieszczaliśmy odnośniki do produktów i kategorii, ale dbaliśmy też, aby blog był źródłem przydatnych wskazówek na temat doboru czy użytkowania tekstyliów. Systematycznie prowadziliśmy również linkowanie zewnętrzne. Publikowaliśmy artykuły sponsorowane w tematycznych, wiarygodnych serwisach. W ten sposób zbudowaliśmy większą widoczność oraz autorytet sklepu.
Rozbudowa contentu nie ograniczyła się oczywiście do prowadzenia bloga. Zaangażowaliśmy copywritera do stworzenia unikalnych opisów kategorii i produktów. W tekście umieściliśmy słowa kluczowe, dzięki czemu znacznie zwiększyliśmy widoczność witryny zarówno w TOP 50, jak i TOP 10 oraz TOP 3.
Nasze działania sprawiły, że ruch organiczny na stronie wzrósł o 100%, a liczba nowych użytkowników – o 73%. Co najważniejsze, przychody zwiększyły się o 94%, dzięki czemu nasza Klientka w 2021 roku zdecydowanie lepiej wykorzystała najgorętszy okres w swojej branży.
W sumie, według danych z narzędzia Senuto aktualnych na 21 marca 2022 roku, osiągnęliśmy wzrost widoczności w TOP 3 o 525%, w TOP 10 – o 198% oraz w TOP 50 – o 66%.
- 3 pozycję na frazę „gruby koc” (średnio 2,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 4 pozycję na frazę „koc akrylowy” (średnio 1k wyszukiwań miesięcznie),
- 4 pozycję na frazę „poszewki na poduszki 40x40” (średnio 4,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 4 pozycję na frazę „poszewki dekoracyjne 40x40” (średnio 1,3k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „kapa na łóżko” (średnio 3,6k wyszukiwań miesięcznie),
- 6 pozycję na frazę „poszewka 40x40” (średnio 3,6k wyszukiwań miesięcznie),
- 6 pozycję na frazę „narzuta na narożnik” (średnio 8,1k wyszukiwań miesięcznie),
- 7 pozycję na frazę „poszewki na poduszki” (średnio 14,8k wyszukiwań miesięcznie),
- 9 pozycję na frazę „pościel bawełniana 160x200” (średnio 6,6k wyszukiwań miesięcznie).
- wzrost przychodów o 94%,
- wzrost ruchu organicznego o 100%,
- wzrost liczby transakcji o 87%,
- wzrost widoczności w TOP 3 o 525%,
- wzrost widoczności w TOP 10 o 198%,
- wzrost liczby nowych użytkowników o 73%.