Branża: usługi - klimatyzacja


Wyzwanie
Przygotowanie założeń, kreacji graficznych, wideo oraz przeprowadzenie sezonowej akcji związanej z montażem klimatyzacji w Warszawie
Z tej perspektywy, wyzwaniem na rok 2018, stało się zbudowanie od podstaw świeżego podejścia do utrwalonego już w rozumieniu konsumentów obrazu zakupu klimatyzatora. Musieliśmy dotrzeć do grupy docelowej ( 25 – 60 lat, Warszawa i okolice, średni portfel ) oraz przekonać do zamówienia towaru właśnie w tej firmie.
Jak to zrobiliśmy?
KROK 1
Koncept & realizacja
Analizując trudny z uwagi na jego hermetyczną budowę rynek, klimatyzacji w Warszawie doszliśmy do wniosku, że oferta musi charakteryzować się czymś nietypowym i jednocześnie na tyle prostym, żeby nie osiągnąć skutków odwrotnych do zamierzonych.
Całość kampanii, oparliśmy o kluczowe założenie :
“Klimatyzacja z montażem GRATIS”
Przygotowując wcześniej odpowiedni cennik produktów, gdzie tzw “Gratis” wliczony już był w cenę urządzenia, stworzyliśmy dedykowany landing page opisujący całą akcję.
W trakcie jego budowy postawiliśmy na transparentność. Chodziło o to aby warunki darmowego montażu opisane były klarownie i bezpośrednio, żeby uniknąć późniejszego negatywnego feedbacku ze strony klientów.
Budując pierwotną kreacje LP, postawiliśmy również na ograniczony wybór urządzeń, typując po jednym z każdego z trzech segmentów które prezentowaliśmy na stronie. Oferta podzielona na
- najtańsze
- optymalne
- premium
ułatwiła nawigację a finalnie proces podjęcia decyzji.
Dodatkowo, po konsultacjach z Klientem zaproponowaliśmy rozwiązania mające na celu ułatwić cały proces sprzedażowy wewnątrz firmy, skutkując tym samym krótszymi czasami oczekiwania na realizację usługi (zakładane max 14 dni). Aby dodatkowo zwiększyć szanse sprzedaży, zgodnie z naszymi sugestiami, Klient wprowadził “darmową wizję lokalną”. Pierwszy kontakt fizyczny pracownika firmy z jej potencjalnym klientem skutkował zwiększeniem skuteczności sprzedażowej bezpośrednio o ~55% ( z 4 sprzedanych na 10 bez wizji lokalnych do 8 na 10 ).

KROK 2
Kreacja & WWW
KROK 3
Kampania Google Ads
Głównym źródłem pozyskania ruchu na stronie internetowej, były reklamy Google Ads w wyszukiwarce, wspomagane remarketingiem oraz kampanią wideo ( YouTube )
Na potrzeby reklamy wideo zrealizowaliśmy 6 krótkich spotów reklamowych ( bumper ) oraz jeden długi ( 30 sek ). Głównym założeniem miało być zatrzymanie uwagi klienta oraz utrwalenie nazwy akcji (jednocześnie adresu strony WWW ).



PODSUMOWANIE
Kampania w liczbach

CASE STUDY
Dodatkowo w SEO
Równolegle, rozpoczęliśmy działania optymalizacyjne oraz pozycjonowanie sklepu icevent.pl
Rozpoczęcie działań SEO : 04/2018
