- SEO
- E-COMMERCE
Wyzwanie
Przygotowanie założeń, kreacji graficznych i wideo oraz przeprowadzenie sezonowej akcji, związanej z montażem klimatyzacji w Warszawie.
Wyzwaniem na rok 2018 stało się zbudowanie od podstaw świeżego podejścia do utrwalonego już w rozumieniu konsumentów, obrazu zakupu klimatyzatora. Musieliśmy dotrzeć do grupy docelowej (25–60 lat, Warszawa i okolice, średni portfel) oraz przekonać ją do zamówienia towaru właśnie w tej firmie.
Etap 1
Etap 1
Analizując trudny, z uwagi na jego hermetyczną budowę, rynek klimatyzacji w Warszawie, doszliśmy do wniosku, że oferta musi charakteryzować się czymś nietypowym i jednocześnie na tyle prostym, żeby nie osiągnąć skutków odwrotnych do zamierzonych.
Całość kampanii, oparliśmy o kluczowe założenie:
„Klimatyzacja z montażem GRATIS”
Przygotowaliśmy odpowiedni cennik, w którym tzw. „gratis” był wliczony w cenę urządzenia. Następnie, stworzyliśmy dedykowany landing page, czyli stronę docelową dla potencjalnych klientów, opisującą całą akcję.
W trakcie budowy landing page, postawiliśmy na transparentność. Warunki darmowego montażu zostały opisane klarownie i bezpośrednio, żeby uniknąć późniejszego negatywnego feedbacku ze strony klientów.
Budując pierwotną kreację landing page, postawiliśmy na ograniczony wybór urządzeń, typując po jednym do każdego z trzech segmentów, prezentowanych na stronie. Oferta została podzielona na rozwiązania:
W ten sposób, ułatwiliśmy klientom nawigację oraz podejmowanie decyzji.
Dodatkowo, po konsultacjach z Klientem, zaproponowaliśmy rozwiązania, ułatwiające proces sprzedażowy wewnątrz firmy. Dzięki temu, skróciliśmy czas oczekiwania na realizację usługi. Założyliśmy, że będzie wynosił maksymalnie 14 dni.
Zgodnie z naszymi sugestiami, Klient wprowadził „darmową wizję lokalną”, aby zmaksymalizować szanse na sprzedaż. Tego typu kontakt pracownika firmy z potencjalnym klientem zwiększył skuteczność sprzedażową bezpośrednio o ~55%. Bez „wizji lokalnych”, na zakup decydowało się 4 na 10 osób, a z nimi – aż 8 na 10.
Etap 2
Etap 2
- oferty produktowej,
- informacji kontaktowej,
- informacji dotyczących zasad darmowego montażu.
Etap 3
Głównym źródłem pozyskania ruchu na stronie internetowej były reklamy Google Ads w wyszukiwarce, wspomagane remarketingiem oraz kampanią wideo w serwisie Youtube. Na potrzeby reklamy wideo, zrealizowaliśmy 6 krótkich spotów reklamowych typu bumper, czyli niepomijalnych, kilkusekundowych reklam. Przygotowaliśmy również jeden dłuższy spot, trwający około pół minuty.
Głównym założeniem miało być zatrzymanie uwagi klienta oraz utrwalenie nazwy akcji i adresu strony WWW.
Obejrzyj reklamę: tutaj
Równolegle, rozpoczęliśmy działania optymalizacyjne oraz pozycjonowanie sklepu: icevent.pl
Rozpoczęcie działań SEO : 04/2018