- SEO
Jak zbudowaliśmy widoczność naponad 280 fraz w TOP 3?SEO case study Dr Dębski.pl
Przed rozpoczęciem współpracy z nami, nasz Klient pozyskiwał nowych pacjentów głównie dzięki poleceniom. W branży medycznej nie jest to rzadkością, ale przykład kliniki Dr Dębski udowadnia, że promocja w sieci również przynosi efekty i to na zdecydowanie większą skalę. Zobacz, jak stworzyliśmy stronę internetową, która stała się doskonałą wizytówką kliniki oraz zwiększyliśmy widoczność w TOP 3 aż o 3986%.
Chirurgia plastyczna to wymagająca branża. Ceny zabiegów nie są niskie i wynoszą od kilku do kilkunastu tysięcy. Ich efekty trwale zmieniają wygląd pacjenta, dlatego specjalista musi wzbudzać zaufanie. Współpracę z Klientem nawiązaliśmy w momencie dużych zmian w klinice. Rozpoczęliśmy nie od pozycjonowania, ale stworzenia nowej strony internetowej, będącej skutecznym kanałem pozyskiwania nowych pacjentów. Musieliśmy więc zachować pełen profesjonalizm, a jednocześnie stworzyć stronę przyjazną nie tylko dla użytkownika, ale też wyszukiwarki.
Etap 1
Etap 1
Współpracę rozpoczęliśmy w sierpniu 2019 roku. Pierwszym krokiem było stworzenie strony internetowej zgodnej z oczekiwaniami Klienta. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu, dlatego zadbaliśmy, aby strona była przyjazna SEO. Pamiętaliśmy jednak, że stronę będą odwiedzać nie tylko roboty indeksujące Google, ale przede wszystkim żywi użytkownicy. Dopracowaliśmy ją więc pod względem UI i UX.
Etap 2
Etap 2
Po zakończeniu prac projektowych i wdrożeniowych, zdecydowaliśmy się na rozszerzenie współpracy o działania SEO. Marka Klienta miała już zbudowaną pewną widoczność w sieci, ale algorytmy wyszukiwarki wciąż się zmieniają, dlatego do dalszego rozwoju konieczna była dobra strategia. Wyniki nie były też jeszcze w pełni zadowalające, biorąc pod uwagę potencjał kliniki. Widoczność wg narzędzia Senuto na sierpień 2019 prezentowała się następująco:
Etap 3
Etap 3
Na początek wybraliśmy 86 słów kluczowych najistotniejszych dla biznesu Klienta. Braliśmy pod uwagę zarówno frazy lokalne (skierowane na Warszawę), jak i ogólnopolskie. Dążyliśmy do maksymalnego zwiększenia widoczności strony, dlatego pracowaliśmy nad wzrostem pozycji wielu fraz.
Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt wyników naszego Klienta i jego konkurencji oraz przygotowaliśmy kompleksową strategię SEO. Następnie, wdrożyliśmy szereg przemyślanych działań on-site i off-site. Zadbaliśmy m.in. o wydajne działanie galerii, w której Klient prezentuje swoją klinikę oraz najważniejsze informacje na jej temat.
Zajęliśmy się również rozbudową contentu i optymalizacją treści przygotowanych przez Klienta. Bardzo ważne było dla nas, aby mimo umieszczenia fraz kluczowych, tekst pozostał naturalny, profesjonalny i interesujący. Wprowadziliśmy również linkowanie wewnętrzne, które ułatwiło użytkownikom poruszanie się po stronie oraz zwiększyło wartość strony z punktu widzenia SEO.
Bardzo duży nacisk położyliśmy na działania poza stroną internetową Klienta. Wprowadziliśmy linkowanie zewnętrzne, które jest kluczowe dla tak drogiej i konkurencyjnej branży, jak chirurgia plastyczna. Regularnie umieszczaliśmy wysokiej jakości artykuły sponsorowane w tematycznych serwisach, aby naturalnie budować widoczność i reputację marki.
Zajęliśmy też wysokie pozycje na szereg wyszukiwalnych fraz. Według danych z narzędzia Senuto na 14 marca 2022 roku, osiągnęliśmy:
- 1 pozycję na frazy: „operacja nosa”, „korekta nosa”, „operacja nosa Warszawa”
- 2 pozycję na frazy: „korekta powiek”, „waginoplastyka”, „chirurg plastyczny Warszawa”
- 3 pozycję na frazę: „chirurg plastyczny”
- 4 pozycję na frazy: „powiększanie biustu”, „powiększanie piersi”
- 5 pozycję na frazy „labioplastyka”, „plastyka powiek”, „zmniejszenie biustu”, „korekta uszu”
- 7 pozycję na frazę: „chirurgia plastyczna”
Oznacza to, że w TOP 3 osiągnęliśmy wzrost widoczności o 3986%, w TOP 10 – o 1313%, w TOP 50 – o 741%.
Tak duży wzrost przekłada się oczywiście na popularność wśród użytkowników poszukujących zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej. Według danych z 14 marca 2022 roku, szacowany miesięczny ruch z wyników organicznych wynosił aż 17,7 tysiąca! Warto wziąć pod uwagę, że według tych samych danych, nasz Klient musiałby wydać aż 18,5 tysiąca złotych na kampanię Google Ads, aby osiągnąć taki ruch na stronie kliniki.
W naszych działaniach zawsze dążymy do realnych korzyści biznesowych. Osiągnęliśmy je również w przypadku kliniki Dr Dębski. Strona internetowa stała się dla naszego Klienta skutecznym źródłem pozyskiwania nowych pacjentów, a taki był właśnie cel stworzenia nowego serwisu oraz działań SEO.
Alina Wilczek
+48 730 603 742
a.wilczek@kolabogroup.pl
Aleksander M
Fullstack dev | Graphics/UX/UI design | FB Ads
Aleksander M
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor