- SEO
- E-COMMERCE
Jak zwiększyliśmy widoczność w TOP 10 o ponad 600%?SEO case study Cottonmarket.pl
Cottonmarket.pl to sklep z pościelą i innymi tekstyliami do domu, który musi mierzyć się z dużą konkurencją. Zobacz, jak zbudowaliśmy widoczność i miesięczny ruch organiczny z wyników wyszukiwania rzędu 9 tysięcy.
Branża pościelowa pod lupą - ustalamy cel
Podstawą oferty Cottonmarket.pl jest pościel, a jej uzupełnieniem są inne tekstylia – koce, kołdry, poduszki czy narzuty. Popyt jest oczywiście duży, ale tak samo jest z konkurencją.
Nasz Klient musi mierzyć się z wieloma znacznie większymi sklepami internetowymi z pościelą. Postawiliśmy więc na maksymalne zwiększenie widoczności sklepu.
Współpracę rozpoczęliśmy w marcu 2021 roku. W TOP 50 znajdowało się wtedy 213 fraz, w TOP 10 – 11, a w TOP 3 – zaledwie 3. Te wyniki zdecydowanie nie były zadowalające, zwłaszcza biorąc pod uwagę widoczność konkurencji.
Uważnie przyjrzeliśmy się stronie internetowej sklepu i znaleźliśmy kilka obszarów, które wymagały dopracowania. Było to głównie:
Etap 1
Etap 1
Bill Gates już w 1996 roku stwierdził, że „Content is King”. Mimo upływu lat, content wciąż ma kluczowe znaczenie w marketingu. Algorytmy Google wyjątkowo cenią sobie unikalną, wartościową treść, dlatego postawiliśmy na rozbudowę contentu na stronie Klienta.
Chcieliśmy, żeby wzrost widoczności był stopniowy i naturalny, dlatego systematycznie, co miesiąc publikowaliśmy nowe treści. Sukcesywnie opisywaliśmy wszystkie kategorie i produkty tekstem nasyconym frazami, ale też wartościowym dla użytkownika. Zaczęliśmy również publikować wpisy na firmowym blogu. Wykorzystaliśmy je do linkowania wewnętrznego oraz udzielania klientom sklepu praktycznych wskazówek na temat doboru i pielęgnacji tekstyliów.
Etap 2
Etap 2
Bardzo ważne było dla nas zachowanie przejrzystości strony, zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących Google. W grudniu Klient zdecydował się na zmianę szablonu, dlatego zadbaliśmy, aby nowy układ graficzny był dostosowany pod SEO. Ostylowaliśmy menu, żeby zapewnić prawidłową hierarchię nagłówków na stronie. Każdej z podstron nadaliśmy też unikalny tytuł (znacznik title), aby upewnić się, że będzie trafnie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.
Etap 3
Etap 3
Linkowanie powinno być niegwałtownym, naturalnym procesem. Zadbaliśmy więc o stopniowy przyrost liczby linków prowadzących do strony Klienta z zaufanych, tematycznych serwisów. Co miesiąc publikowaliśmy kilka lub kilkanaście artykułów sponsorowanych na stronach poświęconych wystrojowi wnętrz.
Po roku, osiągnęliśmy zamierzony efekt – widoczność sklepu znacząco wzrosła.
Liczba fraz w zestawieniu TOP 50 zwiększyła się o 146%, w TOP 10 – o 628%, a w TOP 3 – o 467%.
Liczba fraz w zestawieniu TOP 50 zwiększyła się o 146%, w TOP 10 – o 628%, a w TOP 3 – o 467%.
Zajęliśmy też wysokie pozycje na szereg wyszukiwalnych fraz. Według danych z narzędzia Senuto na 10 marca 2022 roku, osiągnęliśmy:
Założenie sklepu internetowego nie jest zbyt trudne ani kosztowne. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednia promocja, bez której nawet najlepsza oferta nie wyróżni się wśród konkurencji. Przykład Cottonmarket.pl ukazuje, że inwestycja w SEO naprawdę pozwala wybić się w e-commerce.
Celem naszej pracy nie jest jednak prowadzenie działań SEO dla samego faktu osiągania wysokich pozycji. Zależało nam na realnych korzyściach biznesowych dla Klienta i to właśnie osiągnęliśmy. Miesięczny ruch z wyszukiwarki wynosi obecnie 8,8 tysiąca. Tak duża liczba użytkowników przekłada się oczywiście na rosnącą ilość zamówień, a co za tym idzie – coraz większe zyski. Według danych z narzędzia Senuto (aktualnych na 10 marca 2022 roku), aby osiągnąć takich ruch na stronie za pomocą reklamy PPC (Google Ads), nasz Klient musiałby wydać prawie 8 tysięcy złotych!