Blog w e-commerce to ważne narzędzie, które warto wykorzystać w strategii e-marketingowej firmy. Obecnie bowiem content marketing przeżywa swój złoty czas – firmy, które wezmą pod uwagę jego możliwości, mogą liczyć na sukces. Jednak w tym wszystkim najważniejsze jest zaangażowanie oraz sumienność – bloga powinno się prowadzić regularnie, gdyż to wpływa pozytywnie także na SEO.
Content marketing – jakie mamy możliwości?
W content marketingu chodzi oczywiście o publikowanie treści wartościowych dla odbiorców, którzy dzięki temu polubią się z firmą. Możemy do tego wykorzystać media społecznościowe – najlepiej sprawdza się tu Facebook i Instagram. Użytkownicy jednak nie ograniczają się tylko do takich treści – chcąc lepiej poznać firmę, zaglądają na jej stronę internetową. I tu niezwykle przydatny jest blog, dzięki któremu firma niedużym kosztem może uzyskać miano eksperta w swojej dziedzinie.
Dlaczego zalety bloga są często bagatelizowane? Dzieje się tak, ponieważ jest to narzędzie bardziej wymagające niż publikowanie postów w mediach społecznościowych. Posty są zazwyczaj krótkie, chwytliwe i raczej kojarzą się z przystępną reklamą niż z dzieleniem się wiedzą. Wpisy na bloga są zaś z reguły dłuższe i przede wszystkim – o wiele bardziej merytoryczne. Blog wymaga więc większego nakładu pracy. Ale korzyści sprawiają, że warto poświęcić na to czas. Dobrze nawet, gdy w firmie jeden z marketingowców zajmie się regularnym tworzeniem treści na bloga – w dużych firmach zajmuje się tym nawet kilka osób, dzięki czemu nowe wpisy mogą pojawiać się w regularnych odstępach czasu i poruszać bieżące tematy.
Korzyści z blogowania
Prowadzenie firmowego bloga ma wiele korzyści. Po pierwsze, pozwala na zwiększenie ruchu na stronie – jeśli zaś we wpisach odnosimy się do swoich produktów i linkujemy do sklepu internetowego, może to przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Tworząc zaś wpisy z uwzględnieniem strategii SEO, możemy liczyć też na uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania Google. Same zaś treści, jeśli będą wartościowe dla użytkownika, pozwolą firmie wypracować miano eksperta. A jak wiadomo – od specjalisty w swojej dziedzinie najlepiej kupować, bo zyskujemy wówczas pewność, że jego produkty charakteryzuje wysoka jakość.
Wskazówki dla wartościowego bloga eksperckiego
Aby stworzyć wartościowy blog ekspercki, warto pamiętać o kilku kwestiach. Pamiętaj o tym, że nie piszesz bloga dla siebie. Bardzo często, gdy dobrze znamy się na jakiejś dziedzinie, chcemy jak najszybciej przekazać to, co wiemy, w formie takiej, jaka nam odpowiada – dla niedoświadczonych odbiorców nieznających się na danym temacie taki wpis może być jednak za trudny, wypełniony niezrozumiałymi branżowymi słowami, które mogą utrudniać czytanie. Aby zainteresować użytkownika, mamy tylko kilka sekund – po tym czasie jego uwaga płynie gdzieś indziej, dlatego jeśli tekst już na pierwszy rzut oka nie będzie wyglądał przystępnie, nie zyskamy nowego czytelnika.
Z powyższą wskazówką wiąże się uwaga, aby odstawić na bok artyzm – wymyślne czy niezrozumiałe na pierwszy rzut oka tytuły się nie sprawdzają. Być może przyciągnąć na chwilę, ale na tym się skończy. Podobnie jak wyszukane, specjalistyczne tematy mogą zainteresować. Tylko wąskie grono odbiorców – lepiej skupić się na eksperckich treściach, ale dotyczących tego, czego najczęściej szukają internauci. Tutaj z pomocą może przyjść nam Google Search Console z raportami dotyczącymi wyszukiwań powiązanych z naszą stroną internetową. Znajomość oczekiwań czytelników jest bardzo ważna, dlatego warto tu wykorzystać możliwości także Google Analytics oraz AnswerThePublic. Poznamy wówczas kombinacje słów kluczowych oraz najpopularniejsze zapytania z Google.
Bardzo ważne jest też konstruowanie tekstu tak, aby czytelnik chciał go czytać. Oznacza to jego odpowiednie formatowanie – należy pamiętać o akapitach, o stosowaniu śródtytułu. W zwróceniu uwagi czytelnika pomagają też wypunktowania oraz wyboldowania. Nagłówek nie powinien być skomplikowany i krzykliwy, ale też zbyt prosty i nudny – trzeba znaleźć złoty środek. Na szczęście dzisiaj każda firma może zatrudnić doświadczonego copywritera, który na co dzień tworzy teksty reklamowe i artykuły sponsorowane. Być może jego pomoc pozwoli przenieść firmowego bloga na wyższy poziom.
Wykorzystanie SEO przy blogowaniu
I najważniejsze, o czym należy pamiętać przy blogowaniu, to wykorzystanie możliwości SEO. Artykuły blogowe powinny zawierać słowa kluczowe, jednak wplecione zgrabnie i naturalnie, nie na siłę. Ponadto tekst nie może być nimi przesycony. Wymaga to wyczucia i dlatego właśnie pomoc copywritera doświadczonego w pisaniu takich tekstów jest niezwykle przydatna.
Jeżeli chcesz zacząć swoją przygodę z firmowym blogiem, ale nie masz wystarczająco dużo czasu, aby robić to samodzielnie – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie strategię SEO, które uwzględnia blog jako narzędzie marketingowe, jak też zaoferujemy Ci ponoć naszego copywritera, który przygotuje eksperckie teksty blogowe dla Twojej firmy.