Założenie wizytówki w Google Moja Firma nie jest trudne – wyjaśnialiśmy, jak to zrobić, w jednym z naszych wcześniejszych wpisów. Warto zatem skorzystać z tej opcji, zwłaszcza że taka wizytówka może stanowić wsparcie dla promocji firmy w sieci. Jej głównym zadaniem jest bowiem budowa rozpoznawalności i świadomości marki wśród potencjalnych klientów, którzy za jej pomocą mogą uzyskać podstawowe informacje o biznesie, jak i możliwość kontaktu w celu uzyskania odpowiedzi na swoje pytania. Samo założenie wizytówki to jeszcze nie wszystko – warto ją również zoptymalizować. W tym artykule przypomnimy, czym jest wizytówka Google Moja Firma, oraz wskażemy sposoby jej optymalizacji i pozycjonowania, jak i omówimy zalety, jakie niosą ze sobą te działania.
Google Moja Firma – wizytówka
Google oferuje wszystkim przedsiębiorcom bezpłatne narzędzie, jakim jest wizytówka Google Moja Firma. Pozwala ona na zaprezentowanie podstawowych informacji o firmie, takich jak adres fizyczny, godziny funkcjonowania (jeśli to biznes stacjonarny), numer telefonu i inne dane kontaktowe. Są to dane w pełni potwierdzone, gdyż każdy, kto chce założyć wizytówkę, musi uzyskać od Google kod weryfikujący, który przesyłany jest tradycyjną pocztą.
Gdy już mamy wizytówkę, warto uzupełnić w niej jak najwięcej danych, gdyż wpłynie to pozytywnie na odbiór przez internautów. Każdy, kto szuka informacji o danej firmie, chce znać godziny otwarcia, adres fizyczny, bardzo chętnie zobaczy zdjęcia siedziby z zewnątrz (aby bez problemu do niej trafić), wartościowe są także opinie innych klientów – te najczęściej czytają osoby niezdecydowane, które jeszcze zastanawiają się, czy skorzystać z usług tej konkretnej firmy, czy może z innej. Warto zachęcać więc swoich klientów do pozostawiania pozytywnych opinii w Google Moja Firma, gdyż może to zdecydowanie napędzić sprzedaż.
Warto wiedzieć, że wizytówka Google Moja Firma daje możliwość dzielenia się ze społecznością ciekawymi informacjami, na przykład linkami do interesujących newsów – dobrym sposobem jest więc wykorzystanie tej możliwości poprzez dodawanie odnośników do artykułów na blogu firmy.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie już chyba każdy właściciel firmy, posiadający stronę internetową swojego biznesu. Bez pozycjonowania nie sposób jest przebić się przez konkurencję, jak wiadomo, internauci klikają najczęściej tylko w pierwsze strony wyświetlające się w wynikach wyszukiwania. I to właśnie do tego efektu prowadzi pozycjonowanie, dlatego nie warto go bagatelizować.
A dlaczego z kolei warto pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma? Chodzi tutaj o uzyskanie dobrego wyniku w Google Maps – naszym celem będzie wyświetlanie w tzw. local pack. Skupiamy się tu zatem na pozycjonowaniu lokalnym, internauta wpisując konkretną frazę w mapy Google, ma zobaczyć wynik w postaci wizytówki do naszej firmy. Przykładowo, jeśli internauta wpisze hasło „restauracja chińska”, strona firmy powinna wyświetlić się w bezpłatnych wynikach. Jest to bardzo ważne, gdyż w ten sposób docieramy do osób, które być może jeszcze nie znają naszej firmy, ale mogą skorzystać z jej usług, ponieważ właśnie znajdują się w pobliżu.
Dlatego tak ważne jest całkowite uzupełnienie danych w wizytówce Google Moja Firma – dane teleadresowe pozwalają bowiem na wskazanie robotom Google, czy warto wyświetlić użytkownikowi daną firmę!
Wyniki wyszukiwania w Google Maps mają wskazywać na popularność danego miejsca – jeśli dużo osób wyszukiwało naszą restaurację, kawiarnię, sklep lokalny (klikało w wizytówkę), to stopniowo zaczniemy pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Wpływ na pozycjonowanie wizytówki w Google Maps mają także opinie użytkowników – im jest ich więcej, tym dana firma będzie wyświetlać się wyżej. To bardzo ważny czynnik rankingowy, ale oczywiście liczy się też charakter opinii – te negatywne nie będą dobrze wpływać na pozycjonowanie. Ponadto ważniejsze są rozbudowane komentarze od pozostawienia samych gwiazdek.
Wizytówka w Google Moja Firma – co i jak
Wiesz już, co i jak, jeśli chodzi o wizytówkę w Google Moja Firma. W naszych poprzednich artykułach pisaliśmy, jak zakładać wizytówkę, jak reagować na negatywne opinie w GMF. Tu zaś dodaliśmy parę słów o optymalizacji oraz pozycjonowaniu. Jeśli Twoja firma nadal nie ma wizytówki w GMF – skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci ją założyć. Pamiętaj, że posiadanie wizytówki GMF wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej firmy, dlatego warto skorzystać z tej opcji. Z pewnością Twoim celem jest uzyskanie top3 lub top10 w wynikach wyszukiwania Google, dlatego warto łączyć ze sobą różne metody i sposoby działania, aby uzyskać oczekiwany efekt. Wizytówka Google Moja Firma zdecydowanie wspiera działania pozycjonerskie, zwłaszcza jeśli jest dobrze zoptymalizowana. Ponadto jej posiadanie może pozytywnie wpłynąć na ilość klientów w kawiarni, którą prowadzisz stacjonarnie, restauracji, sklepie itd.