Gigant internetowy, jakim jest Google, regularnie organizuje różnego rodzaju konferencje, na których można poznać najnowsze plany związane z reklamą, wyszukiwarką itd. Znajomość trendów i podążanie za nimi jest bardzo ważne, gdyż tylko w ten sposób można zagwarantować sobie, że prowadzone później w oparciu o te trendy działania przełożą się na widoczność Twojej firmy w sieci oraz na jej dobre pozycjonowanie. Ostatnią z konferencji jest Google Marketing Live 2022. Spotkanie odbyło się 24 maja i przyciągnęło tłumy marketerów oraz przedsiębiorców zainteresowanych szeroko pojętą reklamą, Google Ads, YouTube oraz różnymi usługami Google.
Nowości w Google Zakupy
Oczywiste jest, że obecnie konsumenci większość swoich decyzji zakupowych podejmują w Internecie. Poszukują firm, produktów, usług, a także opinii o nich, poprzez wyszukiwarkę Google lub Youtube. Codziennie wyszukiwarka przetwarza miliardy haseł. Dlatego właśnie prace nad tymi kanałami są takie ważne. Po pierwsze, Google zapowiedziało odświeżenie wizualne reklam w zakładce Zakupy – choć na razie tylko dla klientów ze Stanów Zjednoczonych. To oni zobaczą zmiany w postaci wyraźnego oznaczenia produktu jako reklamy. Ponadto reklamy te będą znajdować się tylko w dedykowanych miejscach – ale na całej stronie. Nowością będzie możliwość dodania przez sprzedawcę modelu 3D produktu. To w taki sposób dany produkt może być wyświetlany bezpośrednio w wyszukiwarce Google, co jest korzystnym rozwiązaniem dla potencjalnych klientów, którzy dzięki temu lepiej mogą zapoznać się z produktem.
Ponadto Google postanowiło docenić klientów robiących zakupy poprzez platformę – i planuje dać firmom możliwość stworzenia dla nich programów lojalnościowych powiązanych z Google Zakupy. Planowana późniejsza integracja z Google Ads może dodatkowo umacniać relacje z dotychczasowymi klientami. Jeśli chodzi właśnie o kampanie Google Ads, podczas konferencji Google wiele miejsca poświęciło kampaniom Performance Max, które można tworzyć poprzez tę platformę, ale o nich możesz przeczytać tutaj
Co jeszcze od Google?
Google zapowiedziało automatyczne skalowanie kampanii wideo do tzw. YouTube Shorts. Są to krótkie filmiki, które znajdują jednak wielu odbiorców – są wyświetlane łącznie nawet ponad 30 miliardów razy dziennie. Korzyści ma przynieść połączenie kanału produktowego z kampaniami. Możliwość reklamowania się w YouTube Shorts jest od dziś globalna – może z niej skorzystać każdy reklamodawca.
W roku 2022 Google stawia także na automatyzację. Stąd też rozbudowanie strony Statystyki w Google Ads. Dzięki uczeniu maszynowemu strona ta może pokazywać nie tylko aktualne dane, ale i prawdopodobne zbliżające się zainteresowanie danym produktem. Google codziennie analizuje miliardy wyszukiwani, dlatego możliwe jest przygotowanie takich danych. W Statystykach pojawią się więc nowe raporty. Będą to:
- Statystyki budżetowe. Pozwolą wyszukać nowe możliwości optymalizacji budżetu. Opierając się na posiadanych danych, pokażą tempo wydatków zestawione z celami budżetowymi.
- Statystyki atrybucji. Ukażą zestawione dane z różnych narzędzi Google – nie tylko Google Ads, ale też z wyszukiwarki i YouTube
- Statystyki odbiorców na podstawie first-party. Zwracają uwagę na tworzenie targetu reklamowego za pomocą tzw. kierowania na listę klientów. Statystyki pokażą, jak ten segment zwiększa skuteczność kampanii.
Oprócz tego Google oferuje możliwość wykonywania testów A/B dla kampanii Performance Max. To narzędzie ma pokazać, jak wzrośnie konwersja dzięki personalizacji reklamy. Dodatkowo wzmocni się wsparcie celów sprzedażowych, dzięki czemu będzie można zoptymalizować sprzedaż w sklepie, co przełoży się na wyższą liczbę odwiedzin. Oczywiście Performance Max zapewnia o wiele więcej innowacyjnych rozwiązań, ale o tym mowa była już w innym artykule.
Kolejne innowacje od Google
Wymieniliśmy już wiele – ale to nie wszystko. Kolejne innowacje od Google to: Moje Centrum Reklamy. Tutaj Google kieruje tę usługę do internautów, którzy chcą mieć kontrolę nad swoją prywatnością podczas korzystania z sieci. Za pomocą tej platformy użytkownik będzie mógł sam wybrać, jaki typ reklam chce oglądać częściej lub rzadziej. Ponadto możliwa będzie kontrola nad tym, jak dane użytkownika wpływają na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google, YouTube lub na karcie Discover.
Jak widać, Google podczas konferencji Marketing Live 2022 przedstawiło wiele nowinek mających ogromne znaczenie dla branży reklamowej i e-commerce. Rozwiązania, które Google chce wprowadzić (lub już wprowadziło w tym roku), z pewnością przyniosą reklamodawcom korzyści, ale równocześnie pozytywnie oddziałują na użytkowników, którzy będą mogli zadbać o swoją prywatność. Nie da się ukryć, że świat – rzeczywisty i wirtualny – zmienia się błyskawicznie. Bardzo ważne jest więc podążanie za trendami. Wprowadzanie nowych rozwiązań to niezbędna rzecz pozwalająca na zwiększenie konwersji i co za tym idzie – wygenerowanie większego zysku dla firmy.