Marketing internetowy jest współcześnie najlepszym sposobem na nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami. Dzięki szeregowi skutecznych narzędzi firmy z przeróżnych branży mogą budować więź z odbiorcą, co pozwala generować rzeczywiste zyski w postaci zwiększonej sprzedaży. Co jednak w przypadku – gdy klient odwiedził nasz sklep internetowy jednorazowo, dokonał zakupu i przestał interesować się naszą firmą? Aby ponownie zachęcić go do odwiedzin naszej witryny, warto stosować kampanie remarketingowe.
Czym właściwie jest remarketing?
Remarketing – czyli ponowny marketing – to rodzaj reklamy dostosowany do takich osób, które już wcześniej miały kontakt z daną firmą czy konkretną stroną internetową. Przykładowo – jeśli potencjalny klient odwiedził Twój sklep i oglądał konkretny produkt – wyświetlana w serwisie Google reklama będzie przedstawiać właśnie ten produkt lub podobne z tej samej kategorii. Jest to więc niejako przypomnienie użytkownikowi, czym wcześniej był zainteresowany, i zachęta, by do tego wrócić.
Do kogo kierowana jest kampania remarketingowa?
Taki remarketing musi mieć dokładnie sprecyzowaną grupę docelową – na przykład będą to użytkownicy, którzy odwiedzili sklep internetowy w ciągu ostatnich 14 dni lub użytkownicy, którzy w ciągu 14 dni dodali produkt do koszyka, ale go porzucili, nie dokonując ostatecznie zakupu. Oczywiście możliwości jest o wiele więcej – możesz zdecydować, że kampania remarketingowa będzie skierowana do tych, którzy spędzili na Twojej stronie www minimum 10 minut; do tych, którzy mieszkają w konkretnej części kraju; do osób w określonym wieku itd. Co ważne – jeśli poprowadzisz remarketing w Google Ads, będziesz mieć możliwość zastosowania niestandardowych rozwiązań – dzięki czemu grupa docelowa będzie dokładnie dopasowana do Twoich oczekiwań.
Gdzie wyświetla się reklama remarketingowa?
Oczywiście podstawowym kanałem, na którym wyświetla się reklama remarketingowa, jest wyszukiwarka internetowa Google. Taką reklamę widzą osoby, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową, a potem szukały jeszcze innych stron oferujących podobne produkty lub usługi. Ale to nie jedyny kanał reklamowy, jaki mamy do dyspozycji. Dzięki Google Ads możemy przeprowadzić remarketing także w innych miejscach. Są to:
- YouTube. Ten serwis pozwalający na publikowanie materiałów wideo również może być wykorzystany do remarketingu. Reklama wideo będzie prezentowana użytkownikom z grupy docelowej przed wyświetlanym filmem lub w jego trakcie. Plusem jest to, że użytkownik musi obejrzeć minimum 5 sekund reklamy, zanim ją pominie – wcześniej przycisk pominięcia jest nieaktywny. Wybierając tę opcję, mamy pewność, że nasza reklama remarketingowa nie pozostanie niezauważona.
- media społecznościowe. Obecnie social media stanowią najpopularniejsze strony w sieci, dlatego remarketing prowadzony na Facebooku czy Instagramie może przynieść zdecydowaną korzyść. Równocześnie media tego typu można z powodzeniem wykorzystać do budowania i utrzymywania więzi z odbiorcami.
- sieć reklamowa Google. Tutaj reklama remarketingowa jest prezentowana w serwisach partnerów, którzy wcześniej zdecydowali udostępnić swoje strony do publikacji reklam przez Google.
- e-mail. Kampania remarketingowa będzie skierowana do osób, które wcześniej zapisały się do newslettera na Twojej stronie internetowej.
Niezależnie od wybranego kanału remarketingowego należy pamiętać, że istotna jest częstotliwość wyświetlania reklamy. Zbyt często pojawiająca się reklama może zostać uznana za nachalną – i zniechęci użytkowników. Dlatego przygotowując kampanię reklamową, warto określić maksymalną liczbę wyświetleń dla pojedynczego użytkownika w określonym czasie.
Korzyści płynące z remarketingu
Jeśli prowadzisz już kampanie reklamowe – rozpoczęcie kampanii remarketingowej nadal jest dobrym pomysłem. Przede wszystkim możesz liczyć na wyższą klikalność oraz wyższy współczynnik konwersji. Taka reklama kierowana jest bowiem do użytkowników, którzy znają już Twoją firmę, a nierzadko dokonali też zakupu produktu czy byli zainteresowani jakąś usługą – są więc już pozytywnie nastawieni do Twojej firmy, a zadaniem remarketingu jest przypomnienie użytkownikom o Twojej stronie internetowej.
Remarketing to także dobre rozwiązanie, jeśli chcemy zachęcić do siebie niezdecydowanych potencjalnych klientów. Ci już oglądali produkty na naszej stronie internetowej – ale poszli jeszcze odwiedzić konkurencję. Jeśli w tym czasie wyświetlimy im reklamę spersonalizowaną, przypomnimy im o swojej ofercie – i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wrócą właśnie do nas.
Remarketing to doskonała możliwość zwiększania sprzedaży i tym samym – generowania zysków. Odpowiednio przygotowana kampania przynosi zdecydowane korzyści, dlatego warto aby konfiguracją remarketingowej kampanii zajmowali się specjaliści. Eksperci pracujący na co dzień z Google Ads prawidłowo dobiorą kanały reklamowe, jak najlepiej sprecyzują grupę docelową; ustawią właściwy limit wyświetleń, aby reklama nie była zbyt nachalna; jak też określą, czy lepsze efekty przyniesie reklama statyczna czy dynamiczna.