W pierwszej części artykułu skupiliśmy się na rozwiązaniu kwestii, czy reklamowanie się na Facebook Ads przy niskim budżecie przeznaczonym na ten cel jest w ogóle możliwe. Wskazaliśmy, jakie są skuteczne sposoby na reklamę w mediach społecznościowych przy miesięcznej kwocie 500-1000 zł. W tej części tekstu opowiemy, jak określić cele kampanii i jak dobrze dobrać grupę docelową. Zastanowimy się też, jaka częstotliwość wyświetlania reklamy jest najlepsza.
Grupa docelowa – jak ją dobrać?
Jeżeli mamy niski budżet reklamowy, ważne jest, aby trafić do określonej grupy osób, co do której istnieją największe szanse, że skorzysta z naszych usług / kupi nasz produkt. Stworzenie tzw. persony jest bardzo istotne, gdyż na tym, jaki jest ten potencjalny klient, będzie opierała się cała reklama – jej tło, sytuacja, grafiki, teksty, slogany itd. Czy docelowy odbiorca jest mężczyzną czy kobietą? Jaki jest jego/jej wiek? Status życiowy, zainteresowania? Dzięki odpowiedziom na te pytania będziesz mógł trafić z przekazem reklamowym do potrzeb odbiorców. Analiza klienta w e-commerce to podstawa wszelkich działań marketingowych w sieci.
Treść reklamy – jak nad tym pracować?
W przypadku reklamy, która ma mieć niski budżet, wydaje się, że pole do popisu jest nikłe. Tymczasem odrobina kreatywności wystarczy, aby stworzyć wartościową reklamę, która będzie klikalna. Powinniśmy przede wszystkim skupić się na jej tytule oraz na aspektach wizualnych. To właśnie najpierw rzuca się w oczy i odbiorca – osoba posiadająca cechy persony powstałej podczas analizy klienta – może odczuć zaangażowanie: chęć polubienia, udostępnienia czy kliknięcia w reklamę lub przejścia na stronę internetową firmy, aby dowiedzieć się więcej.
Nie czujesz się wystarczająco kreatywny? Skontaktuj się z nami – nasi copywriterzy postarają się stworzyć chwytliwe tytuły reklam, a Ty zadbasz o resztę. Pamiętaj, aby przygotować chociaż trzy różne wersje reklamy – z trzeba różnymi grafikami i tytułami. Najlepiej sprawdzają się tytuły zawierające pytanie; wskazujące cel reklamy; i dopasowane do grafiki. Zastosuj też CTA, czyli wezwanie do działania (call to action).
Cele reklamy – jak je określić?
Jeszcze przed dodaniem reklamy w Facebook Ads musisz określić cele reklamowe, jak najbardziej związane z sytuacją Twojej firmy. W przypadku, gdy dopiero ruszasz ze swoją działalnością, powinieneś skupić się na uzyskaniu jak największej liczby polubień oraz na budowie ruchu na fanpage (domyślnie też na stronie internetowej). Twoim celem jest wówczas dotarcie do jak największej liczby nowych odbiorców. Możesz to zrobić także poprzez wybranie w Facebook Ads celu „Zaangażowanie” – i zorganizowanie wówczas konkursu na swoim fanpage.
Jeśli Twoja firma istnieje już dłuższy czas, celem będzie przypomnienie się klientom, którzy już wcześniej korzystali z usług / kupili produkty. W tym wypadku chodzi o generowanie konwersji – dokonanie przez tych klientów kolejnych zakupów.
Oczywiście można przygotowywać równolegle reklamy pozwalające spełnić oba cele, jednak w przypadku niskiego budżetu często można zdecydować się tylko na jeden z nich, dlatego taka wskazówka w postaci określania celów może być niezwykle cenna dla wielu przedsiębiorców.
Facebook Ads pozwala wybierać cele, takie jak: „Zaangażowanie”, „Ruch”, „Konwersje”, „Instalacja aplikacji”. Z pewnością łatwo dobierzesz cel dopasowany do sytuacji Twojej firmy.
Częstotliwość wyświetlania reklam – jak ją dobrać?
Gdy mowa o częstotliwości wyświetlania reklam, chodzi o to, ile razy dana reklama wyświetli się tej samej osobie. Według e-marketerów liczba wyświetleń nie powinna przekraczać trzech. Jeśli reklama będzie ukazywała się zbyt często, użytkownik stanie się poirytowany, zniechęci się. Wyświetlając trzy razy najpierw: pokazujemy swoją firmę, wzbudzamy zainteresowanie; potem: przypominamy o swojej firmie i budujemy poczucie zastanowienia się „a może skorzystam…”, i ostatni raz: zainteresowany użytkownik wykona oczekiwaną akcję. Jeśli do tego momentu bowiem internauta się nie zainteresował reklamą, każde kolejne jej wyświetlenie tylko go znudzi.
O czym jeszcze warto pamiętać?
W przypadku niskiego budżetu bardzo ważna jest automatyzacja reklamy. Automatyczne ustawienia będą dobrze dopasowane do Twoich celów, a Ty oszczędzisz swój czas, który możesz przeznaczyć na coś innego. Szczegółowe, indywidualne ustawienia dotyczą bowiem tworzenia reklam dopasowanych pod konkretne urządzenie czy lokalizację użytkownika, co w przypadku małego budżetu reklamowego nie jest możliwe do zrealizowania.
Pamiętaj, że po rozpoczęciu kampanii reklamowej nie możesz pozwolić, aby żyła ona swoim życiem – powinieneś regularnie śledzić jej efekty. Dzięki temu będziesz wiedział, czy dane reklamy naprawdę działają. W przypadku kampanii nastawionych na konwersję konieczne jest zainstalowanie Facebook Pixel, czyli specjalnego fragmentu kodu śledzącego aktywność użytkowników na Twojej witrynie (jeśli nie wiesz, jak to zainstalować – skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci).