Z pewnością każdy z Was kojarzy okienka, które wyskakują niemal od razu po wejściu na jakąś stronę internetową – są to pop upy, których główną funkcją była funkcja reklamowa. Nierzadko bywają one irytujące, jednak dobrze opracowany i przemyślany pop up może wygenerować nawet 50-procentową konwersję. Jak to możliwe? O tym przeczytasz w niniejszym artykule.
Czy pop up to skuteczny marketing?
Tak naprawdę wszystko zależy od odpowiedniego przygotowania tej reklamy. Według badań szacunkowo dobrze zaplanowana kampania reklamowa z wykorzystaniem pop up może przynieść konwersję o wysokości nawet 50%. Oznacza to, że 50% użytkowników, którzy zobaczą pop up, wykona oczekiwaną przez twórcę reklamy akcję (np. kliknie w nią). W przypadku słabo wykonanych pop upów jest to raptem 4%. Jeśli zastanawiasz się nad pop upem, z pewnością chcesz, aby Twoja reklama znalazła się w pierwszej grupie. Powiemy Ci, jak to osiągnąć.
Skuteczność marketingu pop up wynika z połączenia dwóch czynników:
- elementu (najczęściej graficznego) przyciągającego uwagę odbiorcy,
- zamieszczenia wartościowej dla odbiorcy informacji.
Pamiętając o tym, możesz stworzyć pop up, który wygeneruje wysoką konwersję.
Jak zaprojektować dobry pop up?
Połączenie atrakcyjnej wizualnie warstwy graficznej z ciekawą treścią sprawi, że internauta zamiast zirytować się na widok wyskakującego okienka – zainteresuje się nim. Ważne jest więc, by projekt pop upu był przemyślany do najmniejszego szczegółu. Trzeba pamiętać o:
- Umieszczeniu tekstu call to action. To bardzo ważne, jeśli chcemy wygenerować konwersję. Internauta, zobaczywszy pop up, powinien wiedzieć, do czego reklama go zachęca – czy jest to możliwość skorzystania z nowej promocji, czy może zapisania się do newslettera, co także niesie określone korzyści.
- Wykorzystaniu krótkiej formy do przekazania maksimum treści. Dlatego właśnie tworzenie tekstowej strony pop upu to zadanie dla dobrego copywritera. Wiadomość do internauty powinna być krótka i czytelna – ale równocześnie wartościowa.
Te dwie kwestie sprawiają, że stworzony pop up staje się skuteczny. Proste hasło, za pomocą którego zachęcimy internautę do skorzystania z rabatu lub zapisania się na newsletter, z pewnością przyniesie większe korzyści niż litania, w której wymienimy wszystkie zalety naszej listy mailingowej.
Pamiętaj, że projektując pop up, warto już wskazać, co zamierzamy podarować użytkownikowi. W przypadku zapisu na newsletter mogą to być nie tylko regularne informacje o najlepszych promocjach, ale też na przykład możliwość otrzymania darmowego e-booka. Prezenty to zawsze dobra zachęta, która pozwala zwiększyć konwersję.
Pop up od strony graficznej również powinien spełniać pewne wymagania. Należy uwzględnić to, jak wygląda nasza strona internetowa, na której chcemy go wyświetlać. Okienko reklamowe może bowiem być spójne kolorystycznie ze stroną internetową, ale może też stanowić kontrast – i w ten sposób bardziej rzucać się w oczy. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Pod względem estetycznym to spójna kolorystyka z pewnością zyska w oczach internauty, jednak wysoka konwersja może być wygenerowana też dzięki pop upom, których nie sposób ominąć wzrokiem. Jeśli nie masz pomysłu na warstwę graficzną pop upu, nie wiesz, jaki chwytliwy tekst sprawdzi się w przypadku Twojej reklamy – skontaktuj się z nami. Z chęcią Ci pomożemy.
Rodzaje okienek pop up
Jesteś już bliżej decyzji o zastosowaniu marketingu pop up? Powinieneś wiedzieć, jakie rodzaje okienek można wyświetlać na stronie. Wymienia się tu:
- Okienko welcome mat. Wyświetla ono komunikat od razu po wejściu na stronę internetową, jednocześnie ją przyciemniając. Dzięki temu to okienko jest na pierwszym planie i to na nim skupi uwagę internauta. To okienko wykorzystuje się najczęściej, aby powiadomić odwiedzającego o zasadach RODO oraz o zbieranych ciasteczkach.
- Okienko overlay. Pojawia się nad treścią lub w jej środku. Można za ich pomocą kierować do zbliżonych tematycznie treści na stronie, ale też można zachęcić do zapisania się do newslettera.
- Okienko slide in. Będzie wyświetlane z boku strony lub na samym dole. Jego zaletą jest to, że nie zasłania głównego tekstu na stronie. Można je wykorzystać do tego, aby zachęcić odbiorcę do kontaktu z konsultantem, do zapoznania się z oceną sklepu lub polubienia mediów społecznościowych.
- Powiadomienia push. Te nie pojawiają się automatycznie na urządzeniu użytkownika, a dopiero wówczas, gdy wyrazi on na to zgodę. Za ich pomocą można informować odbiorcę o rabatach czy nowych produktach.
- Okienko exit pop up. Wyświetli się w momencie, gdy użytkownik będzie już opuszczał stronę. To dobry moment, aby zachęcić go do skorzystania z newslettera lub podarować mu atrakcyjny kod rabatowy.
Jak widać, rodzajów pop up jest naprawdę wiele. Jedno, o czym należy pamiętać – to że bardziej efektywne będzie zdecydowanie się na konkretny rodzaj pop up niż zastosowanie aż kilku z nich. Nadmiar okienek może przynieść efekt przeciwny do oczekiwanego.
Teraz już wiesz, że okienko pop up może być wykorzystane do skutecznego marketingu, jeśli tylko będzie dobrze i dokładnie opracowane. Warto więc to zadanie (przygotowania kampanii reklamowej opartej na pop up) polecić specjalistom od e-marketingu, a stronę techniczną – web developerom.