W poprzednim artykule wskazaliśmy podstawowe sposoby reklamowania sklepu online, wśród których znalazło się pozycjonowanie strony internetowej, tworzenie regularnych treści eksperckich i promujących produkty, uruchomienie systemu rabatowego dla klientów oraz wysyłanie newslettera. Zwróciliśmy też uwagę na konieczność optymalizacji witryny pod kątem user experience – aby zapewnić użytkownikowi komfortowe i intuicyjne poruszanie się po stronie www. Temat reklamowania biznesu e-commerce nie został jednak wyczerpany, dlatego należy wspomnieć jeszcze o innych sposobach – między innymi o możliwościach, jakie daje reklama produktowa Google Ads.
Biznes e-commerce a reklama produktowa Google Ads
Oczekiwane efekty w postaci zwiększonej sprzedaży może przynieść biznesowi e-commerce reklama produktowa Google Ads. To doskonałe rozwiązanie, gdyż reklama wyświetla się tym użytkownikom, którzy faktycznie szukają danego produktu – i wpisali konkretne słowo kluczowe zawierające nazwę produktu w okno wyszukiwarki. Personalizowana reklama zwiększa szansę na to, że internauta kupi właśnie nasz produkt – jeśli oczywiście wypadnie on korzystnie w porównaniu z ofertami innych sklepów, które będą wyświetlały się obok naszej propozycji. Zaletą reklamy produktowej Google Ads jest jej atrakcyjna forma wizualna. Oprócz samej nazwy i krótkiego opisu konieczne jest zdjęcie produktu, które zachęci użytkownika do wejścia na stronę internetową naszego sklepu.
Biznes e-commerce a reklama w sieci wyszukiwania
Drugim typem reklamy tworzonej za pośrednictwem Google jest reklama w sieci wyszukiwania – to pierwszy link z opisem tekstowym, który wyświetli się tuż nad wynikami organicznymi. Korzystny jest sposób rozliczania, gdyż płacimy nie za wyświetlenie reklamy na stronie wyszukiwania, a za każde kliknięcie w odnośnik. Odpowiednia optymalizacja reklamy w Google Ads przyniesie oczekiwane efekty już po kilku miesiącach, co jest krótkim czasem, zważywszy na to, że samo pozycjonowanie strony internetowej to proces, który trzeba prowadzić nawet latami.
Biznes e-commerce a remarketing
Gdy już pozyskaliśmy pierwszych odwiedzających nasz sklep internetowy, powinniśmy regularnie im się przypominać – w ten sposób zapamiętają lepiej naszą firmę i być może wrócą, aby dokonać zakupu, nad którym wcześniej się zastanawiali. Stargetowanie reklamy na użytkowników, którzy już odwiedzili naszą stronę, jest możliwe dzięki remarketingowi, zwłaszcza remarketingowi dynamicznemu, za którego pomocą możemy wyświetlić internaucie ten sam produkt, który wcześniej zobaczył w naszym sklepie online. Personalizacja reklamy sprawi, że nasze szanse na konwersję będą wyższe.
Sklep internetowy a media społecznościowe
Oprócz Google Ads do reklamy nowego biznesu e-commerce powinniśmy wykorzystać media społecznościowe. Możesz być pewien, że większość Twoich potencjalnych odbiorców korzysta z co najmniej jednego rodzaju social mediów – prawdopodobnie z Facebooka lub Instagrama. Dlatego właśnie powinniśmy już od samego początku rozpocząć budowanie więzi pomiędzy firmą a jej nowymi klientami. Oprócz publikowania wartościowych treści kanały społecznościowe dają też możliwość tworzenia płatnych reklam – te będą wyświetlane konkretnej określonej przez nas grupie (ustalić można wiek, lokalizację, zainteresowania itd.) pomiędzy „zwykłymi” postami. Wiele możliwości daje również TikTok czy Pinterest. Choć wydawać by się mogło, że prowadzenie social mediów jest prostą sprawą, wiele firm e-commerce decyduje się powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy skupią się na tym, aby posty i reklamy były regularnie publikowane, co zwiększa szansę na to, że dostrzegą je osoby, które chętnie kupią nasze produkty.
Sklep internetowy – o czym jeszcze pamiętać?
Nawet jeśli wybierzemy kilka form promocji, powinniśmy pamiętać o tym, że raz stworzona reklama wcale nie musi przynosić identycznych efektów przez długi czas. Być może warto czasami ją zmienić, coś ulepszyć? Aby się upewnić, czy działania promocyjne są prowadzone właściwie, konieczna jest analiza zachowań użytkowników. Możemy jej dokonać między innymi za pośrednictwem Google Analytics. Usługa gwarantuje dostęp do raportów sumujących dane o tym, ile czasu internauci spędzają na danej stronie, ile podstron odwiedzają w czasie jednej sesji, gdzie konkretnie klikają (to przydatne do optymalizacji UX, czyli uwzględniającej user experience) oraz jaka podstrona jest ostatnią, po której opuszczają witrynę. Na podstawie tych danych można wprowadzić wiele poprawek, które pozwolą zwiększyć konwersję.
Bez wątpienia rozpoczynanie działalności e-commerce nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Konkurencja bowiem jest naprawdę spora, co oznacza, że bez skutecznej reklamy nie wygenerujemy oczekiwanego poziomu konwersji. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dobrą promocję – połączenie kilku możliwości z pewnością przyniesie lepsze efekty, dlatego warto zdecydować się zarówno na pozycjonowanie sklepu internetowego, jak i na prowadzenie mediów społecznościowych oraz uruchomienie reklam za pośrednictwem Google Ads. Jeśli nie wiesz, jak wdrożyć skuteczne działania reklamowe – skontaktuj się z nami.