Google Marketing Live regularnie prowadzi analizy rynku, jak też bada środowisko nowoczesnych technologii, aby wprowadzać świeże rozwiązania, które z całą pewnością wpłyną na rozwój branży internetowej reklamy. Od dłuższego już czasu największy potencjał widoczny jest w sztucznej inteligencji (AI) oraz w uczeniu maszynowym (ML) – i to właśnie te gałęzie technologiczne wykorzystało Google Ads w stworzeniu nowego rodzaju kampanii: Performance Max.
Dlaczego właśnie AI i ML w Performance Max?
Przede wszystkim chodzi o przetwarzanie dużej ilości danych – co dzięki AI i ML może odbywać się niebywale szybko, a margines błędu jest minimalny. Google Ads postanowiło wykorzystać zalety artificial inteligence oraz machine learning przy projektowaniu nowej kampanii, która umożliwia nieprzerwane zbieranie i analizowanie danych w celu dobrania najlepszych rozwiązań dla określonej reklamy. Dzięki Performance Max można zwiększyć konwersję poprzez wyświetlanie reklamy we wszystkich usługach Google jednocześnie (wyszukiwarka, sieć reklamowa, GMail, Google Maps, Youtube, Google Discover). W ten sposób za sprawą jednej kampanii można dotrzeć do użytkowników korzystających z różnych usług Google.
Jak włączyć Performance Max?
Google Ads przy konfiguracji kampanii Performance Max prosi reklamodawcę o wybranie celu reklamowego, którym może być:
- sprzedaż,
- zdobycie potencjalnych klientów,
- ruch w witrynie,
- zwiększenie wizyt w lokalnym sklepie stacjonarnym.
Należy też wybrać strategię określania stawek. Może to być maksymalizacja liczby konwersji (ustalamy wówczas CPA) lub maksymalizacja jej wartości (tu ustalenia dotyczą docelowego zwrotu z poczynionych nakładów na reklamę).
Dalsza optymalizacja reklamy obejmuje: rozwinięcie końcowego adresu URL oraz dopasowanie nagłówka reklamy do zawartości strony, do której reklama prowadzi; wprowadzenie parametrów tagowania do adresu URL; wybór lokalizacji (cały kraj, województwo lub ograniczenie do określonej miejscowości); wybór języka (poleca się wskazać nie tylko język polski, ale i angielski mimo lokalizacji krajowej).
Skuteczność kampanii Google Ads wzrośnie, jeśli ustalimy też harmonogram wyświetlania reklamy – dni tygodnia oraz porę dnia. Jeśli np. sklep stacjonarny zamknięty jest w weekendy, nie ma sensu poszukiwanie odbiorców w tym czasie. Ważne jest także ustalenie czasu trwania kampanii.
Elementy reklamy Performance Max
Zaletą Performance Max jest to, że umożliwia stworzenie różnych grup zasobów – treści tekstowych, grafik i materiałów wideo, które w sposób automatyczny zostaną powiązane z daną tematyką i grupą odbiorców oraz dopasowane do poszczególnych kanałów reklamowych Google. Tutaj działa więc sztuczna inteligencja, do zadań reklamodawcy należy zaś: dodanie obrazów/grafik (maksymalnie 15), dodanie materiałów wideo (maks. 5), logo (maks. 5), przygotowanie nagłówków ograniczonych do 30 znaków, przygotowanie maksymalnie 5 nagłówków rozbudowanych do 90 znaków, opracowanie tekstów reklamowych (jeden o długości do 60 znaków i maks. 4 o długości do 90 znaków). Do oczywistych kwestii należy dodanie końcowego adresu URL, nazwy firmy oraz CTA (call to action – np. Zobacz! Kup teraz!). Bardziej zaawansowani marketerzy mogą stworzyć własne kreacje reklamowe w HTML5.
Co daje kampania Performance Max?
Wśród podstawowych korzyści wymienia się przede wszystkim szybsze osiągnięcie celu reklamowego. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która optymalizuje reklamy w taki sposób, aby jak najszybciej uzyskać oczekiwane wyniki – w przypadku manualnej optymalizacji reklamę kreujemy metodą prób i błędów, badając, czy dane rozwiązania wpływają dobrze na skuteczność reklamy, czy może wręcz przeciwnie. Drugą korzyścią, łączącą się bezpośrednio z wyżej wymienioną, jest obniżenie kosztów reklamy – dzięki właśnie dokładności targetowania kampanii. Równocześnie reklamodawca może na bieżąco sprawdzać, jak działa wdrożona kampania Performance Max, gdyż ma stały dostęp do raportów informujących o skuteczności – ilości pozyskanych odbiorców oraz o wprowadzanych zmianach optymalizacyjnych. Dodatkowo Performance Max udostępnia funkcję Audience Signals, dzięki której reklamy są kierowane do tych odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Bez wątpienia dzięki temu kampania charakteryzuje się maksymalną skutecznością.
Kampania Performance Max wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, co wiąże się ze zwiększeniem efektywności reklamy. Rozwiązania te są skuteczne – a dla reklamodawcy praktycznie bezproblemowe, gdyż każda kampania jest optymalizowana automatycznie. Należy jednak pamiętać, że dodanie jak największej ilości kreatywnych zasobów (grafiki, teksty reklamowe) ułatwia sztucznej inteligencji osiąganie założonych celów reklamowych. Dlatego jako reklamodawca nie powinniśmy spocząć na laurach – a dokładnie skonfigurować kampanię – resztą zajmie się Google Ads, wykorzystując AI oraz ML.