W naszym poprzednim artykule opisaliśmy, czym jest kampania Performance Max, dostępna na platformie Google Ads, oraz dlaczego warto na nią postawić. Teraz przyjrzymy się szczegółowo jej możliwościom. Dowiesz się, jak określać cele kampanii oraz cele konwersji, jak przypisać konto Google Merchant Center do kampanii Performance Max oraz jak dodawać rozszerzenia. Na samym początku przypomnijmy jednak, jakie zalety niesie ze sobą omawiana kampania.
Performance Max – zalety
Wśród podstawowych zalet kampanii Performance Max wymienić można zwiększenie wartości konwersji oraz możliwość znajdowania większej liczby odbiorców, którzy dokonają konwersji. Oznacza to, że za pomocą tej kampanii możliwe jest takie ustalenie stawki, które pozwoli przynieść największą skuteczność. Wykorzystanie zaś różnych kanałów reklamowych w ramach jednej kampanii dodatkowo maksymalizuje efektywność. Zaletą, o której warto wspomnieć, jest też możliwość uzyskiwania szczegółowych statystyk. Jest to ważne dla marketerów, którzy za pomocą tej analizy mogą łatwo dowiedzieć się, która z wprowadzonych strategii charakteryzuje się najlepszymi wynikami – umożliwia to optymalizowanie kampanii oraz wprowadzenie długofalowych działań marketingowych opartych na jednej skutecznej strategii.
Profesjonaliści zajmujący się Performance Max wskazują, że ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) może być nawet 13% większy niż w przypadku innych kampanii wcześniej prowadzonych przez daną firmę. To kolejna zaleta, która wskazuje na przewagę Performance Max nad innymi możliwościami reklamowymi. Przyjrzyjmy się zatem temu, jak stworzyć skuteczną kampanię Performance Max.
Jak ustalać cele kampanii i konwersji w Performance Max?
Rozpoczęcie konfiguracji kampanii Performance Max jest zupełnie proste, gdyż wystarczy zalogować się do swojego panelu na platformie Google Ads i za pomocą przycisku Utwórz uruchomić proces konfiguracyjny. W pierwszym etapie wybieramy cel kampanii spośród zasugerowanych: Sprzedaż, Ruch w witrynie, Potencjalni klienci, Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Możemy też pominąć wybór celu i utworzyć kampanię bez korzystania z tych podpowiedzi. Następny krok to typ kampanii – tu oczywiście wybieramy Performance Max.
W dalszej części konfiguracji konieczne jest określenie celów konwersji. Warto dobrze się nad tym zastanowić, gdyż to ma największe znaczenie biznesowe – a cel ten będzie miał wpływ na automatyczną optymalizację kampanii. Cel konwersji wybieramy za pomocą przycisku Dodaj cel. Możemy też kierować się celami wybieranymi przy okazji wcześniejszych kampanii.
Performance Max – co dalej?
Konfiguracja kampanii nie będzie możliwa bez przypisania do niej swojego konta Google Merchant Center. Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce, prawdopodobnie Twoje konto GMC już jest powiązane z platformą Google Ads – może też zdarzyć się tak, że masz kilka powiązanych kont GMC. Wówczas musisz wybrać tylko jedno, które będzie dotyczyło kampanii Performance Max. Nie pomijaj następnego kroku, jakim jest określenie kraju dla sprzedaży prowadzonej przez Twój sklep.
Po nadaniu nazwy kampanii możesz przejść do ustalenia budżetu. Tutaj osoby niedoświadczone mogą się zgubić, gdyż nie wiedzą, na czym polegają proponowane przez Performance Max strategie dostosowywania stawek: maksymalizacja wartości konwersji lub maksymalizacja liczby konwersji. Warto więc skorzystać z pomocy specjalisty Google Ads, który najlepiej dostosuje stawki do Twojego celu biznesowego. Jeśli taka współpraca wydaje Ci się interesująca – skontaktuj się z nami. Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania. Mówiąc jednak w skrócie, maksymalizację liczby konwersji warto wybrać, jeśli posiadamy firmę usługową, zaś maksymalizację wartości konwersji – gdy prowadzimy sklep internetowy.
Wybraną strategię można uszczegółowić – w przypadku pierwszej z wymienionych, musimy ustalić jeszcze docelowy koszt działania (cost per acquisition), zaś druga strategia wymaga określenia zwrotu z wydatków na reklamę (return on a spend). Najczęściej jednak dodatkowe ustawienia wprowadza się dopiero na etapie optymalizacji, nie od samego początku – dlatego tak ważna jest współpraca ze specjalistą Google Ads, który wie, jaki moment jest dobry na rozbudowanie kampanii.
Po tych etapach nadchodzi czas na określanie kolejnych elementów kampanii, takich jak: lokalizacja, języki, harmonogram reklam, rozwinięcie końcowego adresu URL, opcje adresu URL, data rozpoczęcia i zakończenia kampanii, określenie zasobów kampanii (logo, nagłówki, teksty reklamowe, grafiki, filmy, wezwania do działania itd.). Jest to proces podobny do generowania innych kampanii Google Ads.
Opcją, której wcześniej nie było, jest zaś Sygnał dotyczący odbiorców – tutaj uzupełnia się informacje o grupie targetowej, dzięki czemu sztuczna inteligencja może szybciej się uczyć i kampania będzie lepiej zoptymalizowana, a więc dotrze szybciej do zainteresowanych osób. Można tu wykorzystać zapisane na swoim koncie Google Ads listy remarketingowe czy inne listy klientów.
Rozszerzenia w kampanii Performance Max
Jeśli zależy nam na tym, aby reklama przyciągnęła jak najwięcej odbiorców, warto korzystać z rozszerzeń dostępnych w kampanii Performance Max, które sprawiają, ze reklama staje się bardziej atrakcyjna. Performance Max daje nam tutaj podobne możliwości co każda inna reklama w Google Ads, a więc uzupełnienie danych o lokalizację firmy, dodatkowe linki, ceny produktów.
Podsumowanie
Jednym z kluczowych aspektów każdej strategii marketingowej jest efektywne docieranie do nowych klientów. Dzięki automatycznemu sterowaniu kampania Performance Max umożliwia optymalne kierowanie reklamą, mając na celu maksymalizację osiąganych wyników. Kluczowym elementem jest tu właściwa zoptymalizowanie kampanii oraz systematyczna analiza osiąganych efektów, co wymaga zaangażowania specjalisty w dziedzinie Google Ads. Jednym z jego zadań jest monitorowanie i kontrolowanie wyników kampanii w celu wychwycenia ewentualnych obszarów do poprawy. W razie potrzeby specjalista podejmuje odpowiednie kroki i wprowadza zmiany, które przyczyniają się do jeszcze lepszych rezultatów. Dlatego też przy odpowiedniej strategii opartej na współpracy z ekspertem Google Ads można spodziewać się skutecznych rezultatów prowadzonej kampanii Performance Max.