W pierwszej części naszego artykułu poświęconego Google Moja Firma mogłeś dowiedzieć się, w jaki sposób stworzyć wizytówkę na tej platformie oraz jakie są korzyści z jej posiadania. Ta prosta opcja, jaką jest GMF, daje Tobie i Twojej firmie wiele możliwości – zarówno związanych z reklamą, jak i budową więzi z potencjalnymi klientami i komunikacją z tymi, którzy już wcześniej skorzystali z Twoich usług. Jeśli chcesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy w Internecie, powinieneś jak najlepiej wykorzystać potencjał GMF. W tym artykule skupimy się na szczegółach.
Publikuj uszeregowane informacje
Google Moja Firma daje Ci możliwość skorzystania z czterech różnych szablonów, które pozwolą Ci uszeregować odpowiednio swoje wpisy. Dzięki temu klienci będą mogli szybko i sprawnie znaleźć poszukiwane przez siebie informacje. Szablony prezentowane przez Google to:
- Oferta
- Nowości
- Wydarzenie
- Produkt.
Pierwsza kategoria jest najważniejsza – to tutaj musisz przedstawić swoją ofertę. Możesz to zrobić w sposób czysto informacyjny lub wykorzystując ciekawszy sposób komunikacji z potencjalnym klientem – być może konieczna tu będzie pomoc copywritera, dlatego warto w tym momencie skontaktować się z dobrą agencją SEO: jeśli jesteś zainteresowany taką współpracą, napisz do nas. W kategorii Oferta możesz umieścić też zdjęcia kojarzące się jednoznacznie z Twoją firmą, link do strony www czy komunikat o kuponach promocyjnych. Możesz tu zamieścić także cennik swoich usług lub wymienić najważniejsze oferowane przez Twoją firmę produkty.
Kategorię Nowości możesz wykorzystać jako dodatkową formę reklamy – jeśli tylko wprowadzasz nową usługę lub produkt, umieść tu informacje o nim, dodaj zdjęcia i zachęć klientów do zapoznania się ze szczegółami.
Kategoria Wydarzenie jest istotna dla tych firm, które organizują szkolenia, webinary, gale czy targi – na których przekazują wiedzę, reklamują swoje usługi lub produktu. To tutaj możesz poinformować potencjalnych klientów o evencie i zaprosić ich do uczestnictwa w nim. W tej kategorii również można umieszczać grafiki, dzięki którym informacja stanie się o wiele bardziej atrakcyjna.
Kategoria Produkt to miejsce idealne na publikację szczegółowych informacji o swoich produktach. Możesz umieścić tu ich ceny, opisy, a także link do sklepu kierujący bezpośrednio do danego towaru, aby klient nie musiał go szukać na stronie głównej Twojej firmy. Wybierz produkty najlepsze do promocji i zachęć klienta do odwiedzin Twojego sklepu.
Zadbaj o szczegóły
Pamiętaj, że dopiero całościowa optymalizacja wirtualnej wizytówki wpłynie pozytywnie na Twój wizerunek – nie ma nic gorszego niż niedopracowana, „opuszczona” prezentacja, w której klient nie znajduje poszukiwanych przez siebie informacji! Dlatego zadbaj o to, aby Twoja wizytówka w Google Moja Firma była dokończona w najmniejszym nawet szczególe.
Warto, abyś:
- używał CTA – call to action to bezpośrednie zwroty do potencjalnego klienta, który dzięki temu czuje potrzebę odpowiedniego zareagowania. Możesz nawoływać do wejścia na swoją stronę internetową, do zapoznania się ze szczegółami oferty, do zostawienia opinii o Twoim najnowszym produkcie, do wzięcia udziału w wydarzeniu itd.
- odpowiadał na pozostawione opinie. Nawet tych negatywnych nie powinieneś zostawić bez komentarza, ale ważne jest, aby reagować w sposób całkowicie kulturalny.
- wykorzystywał odpowiednie frazy kluczowe. Ważne jest, aby dokonać analizy keywords i stosować je w opisach, komentarzach oraz wpisach. Jeśli nie wiesz, jak przeprowadzić analizę, skontaktuj się naszą agencją SEO.
- publikował regularne wpisy. Wprawdzie GMF ogranicza limit stosowanych słów – do 300, jednak dla Ciebie oznacza to tyle, że w każdym wpisie powinieneś zawrzeć kwintesencję danego tematu, który poruszasz. Jeśli informujesz o nowościach, wybierz niezbędne i równocześnie ciekawe informacje. Podobnie jeśli chcesz zaprosić potencjalnych klientów na wydarzenie firmowe czy zachęcić do skorzystania z usług.
- dodawał grafiki do wpisów i kategorii. To najprostszy sposób na zwiększenie wizualnej atrakcyjności wizytówki, dzięki czemu profil będzie chętniej odwiedzany i częściej czytany przez potencjalnych klientów. Obowiązkowo na Twojej stronie GMF powinno znaleźć się logo Twojej firmy. Warto też wykorzystywać kolory związane z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
Regularnie analizuj statystyki GMF
Google Moja Firma daje Ci dostęp do zakładki „Statystyki”, w której zobaczysz:
- listę haseł, które wpisują klienci, aby trafić na Twoją firmę,
- wyszukiwania oraz ich rodzaj, a także miejsce wyszukiwań (wyszukiwarka lub aplikacja),
- listę działań, jakie podejmują użytkownicy znajdujący się na Twoim profilu GMF (np. sprawdzenie trasy dojazdu czy danych kontaktowych),
- liczbę wyświetleń zdjęć.
To statystyki, których wartość można wykorzystać w praktyce! Na przykład poprzez stosowanie haseł, które wpisują klienci trafiający na Twoją firmę, we wpisach publikowanych przez Ciebie na GMF; czy też zwiększyć ilość zdjęć lub postarać się o bardziej atrakcyjne grafiki, jeśli obecne nie są „klikalne”.
Wiesz już, jakie możliwości daje wizytówka Google Moja Firma – dlatego wykorzystaj jak najlepiej jej potencjał, aby szybko zdobyć nowych klientów. Profil na GMF to dodatkowa forma reklamy, a jest przy tym całkowicie darmowa! Wirtualna wizytówka potwierdzi wiarygodność Twojej firmy, pomoże w budowie pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych klientów, a przy tym zwiększy szansę na poprawę wyników sprzedażowych.