Promocja firmy w mediach społecznościowych to doskonały sposób, aby szybko zdobyć nowych klientów. Obecnie z Facebooka czy Instagrama korzystają miliony osób, w dodatku nieraz nawet codziennie. Social media są więc uznawane za wartościowy kanał reklamy i promocji. Jednak aby reklama – na przykład na Facebooku – była skuteczna, powinna zostać dobrze przygotowana i zoptymalizowana. W tym artykule dowiesz się, jakie są podstawowe typy reklam dostępne na Facebooku. Dzięki naszym wskazówkom z pewnością wybierzesz najlepszą formę reklamy dla Twojego biznesu.
Reklama na Facebooku – formaty
Facebook oferuje przedsiębiorcom obecnie wiele różnych możliwości, jeśli chodzi o formaty reklam. Dzięki temu każdy może dobrać reklamę odpowiednio dopasowaną do swojego targetu, jak i do celów biznesowych. Wśród pięciu typów reklam na Facebooku wyróżnia się:
- reklamy graficzne,
- reklamy wideo,
- reklamy karuzelowe,
- reklamy kolekcji,
- reklamy instant experience.
W skrócie omówmy każdy z wymienionych formatów.
Facebook Ads – reklama graficzna
Reklama graficzna jest podstawowym typem reklamy dostępnej na Facebooku – jest bowiem najprostsza, zawiera tylko jedną grafikę. Z tego też względu idealnie nadaje się do promocji brandu lub pojedynczych produktów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że ten format reklamy jest ograniczony treściowo – na jednym zdjęciu/obrazie musimy przekazać wszystko to, co chcemy. Dlatego właśnie nie poleca się reklamy graficznej do prezentowania szerszego przekroju oferty firmy.
Tworząc reklamę graficzną, trzeba mieć na uwadze to, że obraz powinien mieć odpowiednią rozdzielczość, nie może być rozciągnięty ani też ucięty. Ważne jest więc, żeby zdjęcia charakteryzowały się jak najlepszą jakością. Warto wybrać zdjęcie jak najbardziej przyciągające wzrok, gdyż tekst tutaj jest zazwyczaj krótki i gra dopiero drugoplanową rolę. Tutaj zdobywamy odbiorców za pomocą atrakcyjnej formy wizualnej.
Facebook Ads – reklama wideo
Wideo obecnie staje się podstawową formą przekazywania informacji w mediach społecznościowych – na Instagramie użytkownicy mogą dodawać krótkie rolki nagrane przez siebie, jak i tzw. stories, z kolei Facebook oferuje możliwość dodania reklamy wideo, z czego chętnie korzystają firmy chcące przyciągnąć do siebie nowych potencjalnych klientów. Za pomocą wideo można promować nie tylko markę lub pojedynczy produkt, jak w przypadku reklamy graficznej, ale też szerszy zakres swojej oferty.
Dobrze przygotowana reklama wideo z pewnością zwróci uwagę internautów, jednak należy mieć na uwadze to, że jej wykonanie jest czasochłonne i wymaga dużego zaangażowania, chociaż sam film reklamowy na Facebooku ma zazwyczaj mniej niż 15 sekund.
Facebook Ads – reklama karuzelowa
„Karuzela” dostępna jest zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku. W przypadku Facebook Ads dzięki temu można zaprezentować w jednej reklamie kilka zdjęć naraz, co sprawia, że odbiorcy mogą od razu zobaczyć szereg produktów, a nie tylko jeden jak w „zwykłej” reklamie graficznej. Ponadto Facebook Ads pozwala do każdej grafiki w karuzeli dodawać osobny link zewnętrzny, dzięki czemu można przekierowywać internautów od razu w odpowiednie miejsce na swojej stronie www.
Choć reklama karuzelowa wydaje się prosta do wykonania, i tutaj należy poświęcić jej trochę czasu. Po pierwsze, bardzo ważne jest tworzenie unikalnych nagłówków, tekstów oraz CTA do każdego zdjęcia w karuzeli. Oznacza to o wiele więcej pracy niż w przypadku reklamy graficznej. Przy tworzeniu karuzeli warto mieć na uwadze także to, aby na samym początku umieścić to najlepsze zdjęcie, które na pewno przyciągnie klientów. Nie powinniśmy zostawiać „wisienki” na sam koniec.
Facebook Ads – reklama instant experience
Być może niektórzy po raz pierwszy stykają się z reklamą instant experience na Facebook Ads, jednak warto wiedzieć, że po prostu wcześniej nosiła ona nazwę Canvas Ads. To reklama mobilna, która jest dostosowywana do smartfonów i innych przenośnych urządzeń mobilnych. Tutaj także mamy karuzelę obrazów, jednak odbiorcy mogą dowolnie przybliżać obraz lub zmniejszać go, często istnieje też możliwość przechylania ekranu pod różnymi kątami, co także pozwala zobaczyć obraz z innej strony. Choć tego typu reklama daje wiele możliwości, to ładuje się dużo szybciej niż „zwykła” reklama mobilna, dlatego jest wartościowym rozwiązaniem, choć być może dla niektórych skomplikowanym technicznie.
Facebook Ads – reklama kolekcji
Ostatnią ze wspomnianych form reklamy w Facebook Ads jest reklama kolekcji. Tak jak w przypadku instant experience, jest ona przeznaczona do odtwarzania na urządzeniach mobilnych. Przypomina ona mobilną witrynę sklepową wyświetlającą się użytkownikom w aktualnościach na Facebooku. Internauci mogą tu przeglądać produkty, przesuwając każdy kolejny z nich w lewo – w ten sposób można przedstawić szereg artykułów – dlatego właśnie ten typ reklamy poleca się dużym sklepom internetowym. Tutaj mamy też możliwość wykorzystania inteligentnych sugestii algorytmów, które wskazują, jakie produkty z katalogu mogą cieszyć się zainteresowaniem konkretnego użytkownika.
Jak widać, każda forma reklamy w mediach społecznościowych ma swoje wady i zalety. Niektóre z nich, jak reklama graficzna, pozwalają na zaprezentowanie marki lub jedynie pojedynczego produktu; inne zaś są doskonałym sposobem na prezentację wielu artykułów firmowych. Warto eksperymentować z formami reklamy, aby ostatecznie wybrać tę, która najlepiej sprawdza się w przypadku naszej firmy.