Z pewnością jeśli zastanawiałeś się nad możliwościami rozreklamowania swojej firmy za pomocą Internetu, natrafiłeś na platformę Google Moja Firma, którą gigant internetowy stworzył po to, aby przedsiębiorstwa z całego świata mogły dobrze się zaprezentować. Być może zastanawiasz się, na czym to właściwie polega i jak stworzyć własną wizytówkę na tej platformie. W tym artykule podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Wizytówka w GMF – dlaczego warto ją posiadać?
Nikogo już nie dziwi, że Internet tak szybko wyparł radio, telewizję oraz prasę. Nic bowiem nie pozwala tak szybko odnaleźć informacji na dowolny temat, jak właśnie sieć www. Potencjał Internetu wykorzystują też firmy, które chcą zdobyć nowych klientów. Być może należysz do ich grona – warto więc skorzystać z możliwości stworzenia wizytówki Google Moja Firma. Dlaczego? Po pierwsze – jest to darmowa forma reklamy. Codziennie z wyszukiwarki Google korzystają miliony osób, a dzienna liczba wyszukiwań przekracza 3,5 miliarda. Ponadto prawie połowa Internautów korzysta z Google, aby znaleźć informacje na temat aktywności lokalnych – na temat tego, co dzieje się w ich okolicy, lub aby znaleźć firmę działającą w ich mieście czy nawet na ich osiedlu. Dlatego więc wirtualna wizytówka stworzona za pomocą Google Moja Firma może pomóc zdobyć nowych klientów.
Jak wygląda wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma zawiera najważniejsze informacje (z perspektywy klienta) o danym przedsiębiorstwie. Wśród nich znajduje się więc:
- nazwa firmy,
- lokalizacja – konieczna informacja, jeśli chcemy, aby klienci odwiedzali nasz biznes prowadzony stacjonarnie,
- adres strony internetowej – pozwoli potencjalnemu klientowi na zapoznanie się ze szczegółami Twojego biznesu,
- godziny otwarcia – to ważne, jeśli chcesz, aby potencjalni klienci kontaktowali się z Tobą w godzinach, w których Twoja firma normalnie pracuje,
- telefon – konieczne jest, aby dać potencjalnym klientom możliwość szybkiego skontaktowania się z Twoją firmą,
- trasa – aby potencjalni klienci wiedzieli, jak trafić do siedziby Twojej firmy,
- typy przyjmowanych płatności – jeśli nie posiadasz terminala, opisz to, aby klient nie był zaskoczony,
- formularz z pytaniami i odpowiedziami – jeśli chcesz dać możliwość zadawania pytań potencjalnym klientom, ten formularz będzie przydatny,
- opinie klientów – to już nie zależy od Ciebie, gdyż rekomendacje są dodawane przez autentycznych użytkowników, którzy wcześniej skorzystali z Twoich usług.
Pamiętaj, że opinie mogą być i pozytywne, i negatywne. Na nich będą się opierali nowi potencjalni klienci, zastanawiając się, czy warto postawić właśnie na Twoją firmę.
Pamiętaj, że dobrze uzupełniona wizytówka będzie stanowiła dla internautów istotny drogowskaz, informujący, czy Twoja firma spełni ich oczekiwania. Dlatego zadbaj o to, aby wizytówka Google Moja Firma prezentowała się w pełni profesjonalnie. Możesz dodać zdjęcia informujące o ofercie, a nawet krótki filmik. Możesz też publikować krótkie (zawierające maksymalnie 300 słów) posty, aktywne przez 7 dni, dzięki czemu zbliżysz się do potencjalnych klientów. Wyświetlane są one w dolnej części wizytówki i mogą Ci posłużyć za darmową reklamę, pozwalając na budowę pozytywnego wizerunku Twojej firmy.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Teraz krok po kroku opiszemy, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Zaczynasz oczywiście od zalogowania się na swoim koncie Google, gdzie powinieneś znaleźć zakładkę dla Twojego biznesu. Opcja „Zarządzaj teraz” pozwoli Ci na uzupełnienie profilu o niezbędne dane firmy – jej nazwę oraz profil działalności. Koniecznie wybierz też lokalizację biznesu (publiczną, jeśli chcesz, aby Twój biznes istniejący stacjonarnie odwiedzali lokalni klienci) oraz uzupełnij dane kontaktowe. Po tym wstępnym etapie otrzymasz na podany adres weryfikacyjną kartkę od Google. Po zweryfikowaniu poprawności danych możesz doszlifować wizytówkę, dodając bardziej precyzyjne informacje.
Opinie klientów w Google Moja Firma – jak z nimi pracować?
Masz już wizytówkę Google Moja Firma od dłuższego czasu i zaczęły pojawiać się tam opinie Twoich klientów? Nie powinieneś zostawiać ich bez odpowiedzi! To ważne, jeśli chcesz budować więź z odbiorcami, którzy dzięki temu poczują się zauważeni – docenią to, że ich opinia ma dla Ciebie znaczenie. W przypadku opinii pozytywnych wystarczy dodać komentarz, w którym dziękujesz użytkownikowi za skorzystanie z usług i zachęcasz do tego, aby zrobił to ponownie. Jeśli prowadzisz lokalny mały biznes i pamiętasz osobę, która Cię odwiedziła – możesz skierować też do niej kilka osobistych słów, dzięki którym poczuje się wyróżniona.
Co jednak w przypadku opinii negatywnych? I te nie powinny pozostać bez odpowiedzi. Być może w Twojej kawiarni był akurat duży tłok i klient nie został obsłużony od razu, co go oburzyło; być może na stanie Twojego sklepu stacjonarnego nie było produktu, którego akurat szukał klient, a o którym był informowany na Twojej stronie internetowej – takie sytuacje się zdarzają, dlatego na takie opinie także powinieneś zareagować. Ważne jest, aby przeprosić klienta, wytłumaczyć sytuację i zachęcić do ponownego zaufania firmie.
Jak widać, wizytówka Google Moja Firma to całkiem prosta opcja, która jednak daje wiele możliwości. Może posłużyć Ci zarówno do reklamy, jak i do kontaktu z potencjalnymi klientami i tymi, którzy wcześniej skorzystali z Twoich usług. Za pomocą wizytówki możesz budować swój wizerunek w Internecie i wzmacniać więź z klientami – dlatego właśnie warto ją posiadać.