Profil na social mediach, takich jak Facebook, to współcześnie nie dodatkowe, a podstawowe działanie marketingowe. Wiele firm do prowadzenia takich profili zatrudnia tzw. specjalistów ds. social mediów – czyli po prostu e-marketingowców i copywriterów, którzy zajmują się takim prowadzeniem profilu, aby zyskiwał on nowych odwiedzających, którzy nie tylko czytają treści – ale i reagują na nie (co docelowo ma prowadzić do czynności takich jak zakup produktu czy usługi). Social media są pełne konkurencji z Twojej branży – dlatego to właśnie Twój profil powinien się wyróżnić tak, aby internauci odwiedzali Cię jak najczęściej. Jak zatem prowadzić social media, aby przyniosło to Twojej firmie oczekiwane korzyści?
1. Publikuj spójne treści na Facebooku i Instagramie.
Instagram istnieje już 12 lat – to wystarczająco długi czas, aby uznać te media za ważne dla budowania relacji z klientem. Jeszcze do niedawna najważniejsze były tam grafiki – głównie zdjęcia, teraz jednak wszystko zmierza w stronę wideo: publikowania wideorelacji oraz tzw. rolek – krótkich filmików na dany temat. To generuje duży potencjał: można zaprezentować klientom swoje produkty lub usługi w sposób, który jest dla nich atrakcyjny: publikując treści eksperckie lub idąc w zabawny ton, dzięki któremu można się trochę zbliżyć do klienta. Ważne, aby nasz profil na Instagramie stanowił spójną całość. Nie ignorujmy tego narzędzia, gdyż każdego miesiąca korzysta z niego ponad 2 miliardy (!) użytkowników.
Jeśli zdecydujemy się na Instagrama – nie zapominajmy o Facebooku. Co może być przydatne dla wielu osób – relacje lub wpisy z Instagrama można automatycznie dodawać też na fanpage na Facebooku.
2. Zadbaj o to, aby Twoja firma wyróżniała się contentem
Oczywiście podstawą jest tworzenie wizerunku eksperta – publikowanie odpowiedzi na branżowe pytania, dodawanie artykułów z poradami – to wszystko świadczy o profesjonalizmie Twojej firmy, która dzięki temu w branży może zyskać miano eksperta. Jednak równie ważne jest to, aby trafić contentem do przeciętnego użytkownika – także tego, który dotarł na Twój fanpage czy Instagram przypadkowo. A nie od dziś wiadomo, że najlepiej jest przyciągnąć odbiorcę…poczuciem humoru. Dlatego właśnie takie popularne są różnego rodzaju memy – czyli obrazki z adekwatnym i zabawnym podpisem. Być może warto spróbować humorystycznej komunikacji z Klientem? Do tego niezbędny będzie dobry copywriter – ale takich znajdziesz m.in. u nas, dlatego skontaktuj się z nami, jeśli zależy Ci na przeniesieniu swoich social mediów na wyższy poziom.
3. Spróbuj działań… na żywo.
Z powodu ostatnich dwóch lat pandemii, gdzie królowała praca online, popularność zyskało prowadzenie nagrań na żywo – webinarów, szkoleń czy po prostu live’ów, w których ktoś na żywo odpowiadał na pytania użytkowników. To wartościowy sposób na to, aby zbliżyć się do Klientów – ci, będąc bliżej naszej marki, chętniej skorzystają z naszych usług czy zakupią nasze produkty. Media społecznościowe umożliwiają nagrywanie live – taką opcję posiada zarówno Facebook, jak i Instagram, ale także Youtube. Ten sposób można wykorzystać między innymi do prezentacji nowych produktów.
4. Wykorzystaj pomoc influencerów
Influencer to właściwie nowy zawód. Osoba, która zyskała popularność w social mediach, nawiązuje współprace z różnymi firmami, reklamując ich produkty czy usługi. Takie działania marketingowe mają spory odzew: fani influencera bardzo często kupują polecany produkt, wierząc, że ich idol/ka prezentuje tylko to, co najlepsze. Taki internetowy twórca może pomóc w budowaniu świadomości Twojej marki oraz w zyskaniu nowych Klientów. Ważne jest jednak, aby współprace były autentyczne – influencer musi naprawdę polubić Twój produkt. Sprzedajesz świeczki sojowe? Znajdź influencerów, którzy już wcześniej fascynowali się różnymi zapachami świeczek, którzy w nagraniach ze swojego domu posiadają widoczne świeczki zapachowe itd. Prowadzisz sklep rowerowy? Być może Twoje produkty zareklamuje jakiś popularny kolarz? Za pośrednictwem Instagrama możesz nawiązać mnóstwo wartościowych współprac.
5. Na bieżąco odpowiadaj na pytania użytkowników
Użytkownicy bardzo często zwracają się do firm z pytaniami, korzystając z wiadomości prywatnych na Facebooku czy Instagramie, jak też z komentarzy pod postami. Szybka reakcja sprawia, że użytkownik odczuwa to jako nawiązanie kontaktu/prywatnej relacji z firmą – co oczywiście zaplusuje, gdyż zachęci go do zakupienia Twoich produktów lub usług. Dlatego nie ignoruj komentarzy i pytań swoich użytkowników. Jeśli nie masz czasu, aby utrzymywać kontakt z Klientami, zatrudnij do tego odpowiednią osobę.
Co zaś czeka nas w przyszłości social mediów? Z pewnością pojawią się nowe funkcje na Instagramie i Facebooku, rozwinie się jeszcze bardziej format wideo, coraz więcej firm zacznie korzystać z TikToka, który także stanowi wartościowe narzędzie marketingowe, zwłaszcza jeśli poszukujemy odbiorców wśród młodych ludzi. Media społecznościowe to dziś podstawa w komunikacji z Klientami – dlatego jeśli jeszcze nie rozwinąłeś skrzydeł w tym temacie, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści od e-marketingu stworzą profil Twojej firmy na Facebooku i Instagramie oraz rozpoczną publikowanie wartościowego contentu.