Nowe możliwości w zakresie marketingu internetowego („reelsy” na Instagramie, filmiki na TikToku, nagrania live na Facebooku itd.) sprawiają, że „stare” formy reklamy, takie jak prowadzenie firmowego bloga, wydają się trudniejsze pod względem pozyskania odbiorców. Czy jednak warto rezygnować z tego działania? Czy korzyści wynikające z prowadzenia bloga przewyższają wkład – wiedzy i poświęconego czasu? Wszystko wskazuje na to, że tak – to nadal dobra forma promocji firmy, choć wymagająca sporego zaangażowania.
Blog – najcenniejszy kanał, którym dotrzesz do potencjalnych klientów
W przypadku bloga firmowego grupą docelową, do której chcesz dotrzeć, są potencjalni klienci, dlatego regularne wpisy przynoszą ważną korzyść – zwiększają szansę na to, że Twoi czytelnicy dokonają zakupu Twojego produktu/usługi. Aby było to możliwe, należy dbać o to, aby treść była naprawdę wartościowa: użyteczna dla odbiorców, intuicyjna (zgodna z UX writing).
Ponadto ważne jest konstruowanie wpisów zgodnie z zasadami SEO. Bardzo często pozycjonerzy wpisują „prowadzenie bloga firmowego” do przygotowanej strategii SEO, dlatego publikowane wpisy powinny zawierać słowa kluczowe, co będzie wspierało pozycjonowanie strony internetowej firmy.
Blog firmowy – jak go prowadzić?
Choć wydawać by się mogło, że prowadzenie bloga firmowego jest proste, „wystarczy dodać wpis”, to specjaliści od marketingu internetowego wskazują, że przed otworzeniem bloga warto posiadać plan wpisów. Posty nie powinny pojawiać się przypadkowo: powinny dotyczyć najświeższych spraw, trendów; odpowiadać na pojawiające się pytania potencjalnych Klientów; zawierać wartościowe informacje, dzięki którym Twoja firma zyska miano eksperta. A przy tym wszystkim należy wdrażać działania SEO. To dlatego wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalistów content marketingu, którzy we współpracy z pozycjonerami mogą przygotować dobry plan działania, który pozwoli zrealizować zarówno cele wizerunkowe, jak i cele założone w strategii SEO.
Jeśli jednak decydujesz się na samodzielne prowadzenie bloga firmowego, warto pamiętać o pewnych kwestiach: po pierwsze, publikuj tzw. evergreen content. Są to treści „wiecznie żywe” – tj. takie, które długo nie będą tracić na aktualności. Wymienić tu można:
- instrukcje obsługi,
- poradniki,
- przepisy.
Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz. Sklep internetowy sprzedający rowery może np. stworzyć wpis o wyborze roweru na miejskie ścieżki, zaś sklep odzieżowy – o doborze ubrania na przyjęcie urodzinowe itd. To teksty, które się nie zdezaktualizują, gdyż dotyczą pewnych ogólnych kwestii.
Drugą ważną sprawą jest zadbanie o to, aby wpisy były wysokiej jakości. Internet obfituje w treść wszelkiego rodzaju, dlatego ważne jest, aby wyróżnić się spośród wielu podobnych stron – a najlepiej zrobić to poprzez dostarczenie odbiorcy wartości. Wartościowe witryny są też doceniane przez algorytm Google, który w przypisywaniu pozycji w wynikach wyszukiwania bierze pod uwagę między innymi użyteczność strony dla użytkowników. Pamiętaj więc o tym, aby:
- stosować nieskomplikowany język, skupiony na potrzebach klienta i na korzyściach;
- publikować porady, instrukcje, odpowiedzi na pytania, co naprawdę będzie użyteczne dla odbiorców;
- tworzyć dłuższe wpisy – powyżej 2000 znaków ze spacjami, gdyż to właśnie dłuższe treści są uznawane za bardziej wartościowe.
Jak widać, prowadzenie bloga firmowego jest zadaniem wymagającym, dlatego nie dziwi fakt, że wiele firm współpracuje z agencjami marketingu internetowego. To dobre rozwiązanie także dlatego, że przygotowany content trzeba następnie rozreklamować. Zwiększenie zasięgu wpisu jest możliwe dzięki m.in. udostępnianiu go w mediach społecznościowych. Oprócz bezpłatnej formy (dodanie posta na Facebooku czy Instagramie) warto zainwestować w płatne reklamy np. Facebook Ads. Dzięki temu nasz wpis blogowy będzie miał szansę dotrzeć nie tylko do stałych odbiorców, ale też tych nowych.
Blog firmowy – Twoje korzyści
Choć w sieci większość treści żyje tylko moment – jak live’y prowadzone na Instagramie czy Facebooku – to nadal wartościowe wpisy na blogu firmowym mają rację bytu. Blog firmowy nie jest bowiem tworem niezmieniającym się – także reaguje bowiem na nowinki, dotyka trendów, stanowi przestrzeń promocyjną, a przy tym wspiera pozycjonowanie strony internetowej. Jakie są Twoje korzyści?
- zyskujesz autorytet w branży. Jeśli będziesz publikować merytoryczne wpisy, posty o treści poradnikowej, posty z odpowiedziami na pytania klientów, zyskasz miano eksperta w swojej dziedzinie. To z kolei sprawi, że firma będzie odbierana pozytywnie – co może przełożyć się na zyskanie nowych klientów.
- poprawisz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli Twoje wpisy będą zgodne z zasadami SEO, może to przełożyć się na lepsze pozycjonowanie stron internetowej. Wpływ na to ma nie tylko używanie słów kluczowych, ale też tworzenie treści unikatowych, a przy tym użytecznych dla odbiorców.
Wiesz już, że prowadzenie bloga firmowego wciąż jest ważne, dlatego zadbaj o to, aby wpisy pojawiały się regularnie. Jeśli szukasz zaangażowanego specjalisty od content marketingu, skontaktuj się z nami. Jako doświadczona agencja SEO zadbamy o wszystko, co ważne.