- SEO
Jak wypromowaliśmy usługi dźwigowew całej Polscedzięki trafnie dobranym frazom? SEO case study MiniDźwigi-Tarnowski.pl
52 frazy w TOP 3 i wzrost konwersji, dzięki któremu koszty pozycjonowania zwracają się z nawiązką każdego miesiąca – właśnie to osiągnęliśmy dla naszego Klienta, właściciela firmy Mini Dźwigi Tarnowski świadczącej usługi dźwigowe. Zobacz, jak krok po kroku doszliśmy do takich efektów i zbudowaliśmy widoczność w kilkudziesięciu lokalizacjach w całej Polsce.
Nasz Klient oferuje mini dźwigi do montażu dla różnych branż. Posiada szeroki wybór modeli, które pozwalają na świadczenie usług dźwigowych w miejscach, w których klasyczne dźwigi nie są odpowiednie ze względu na swoje gabaryty. Koszt usługi jest dość wysoki, dlatego kluczowy był właściwy dobór fraz, aby trafić do realnie zainteresowanych użytkowników. Zarówno podczas prowadzenia kampanii Google Ads, jak i pozycjonowania, skupiliśmy się na wyselekcjonowaniu słów kluczowych, które przełożą się na wzrost liczby klientów.
Etap 1
Etap 1
Współpracę rozpoczęliśmy od kampanii Google Ads. Reklama PPC była doskonałym sposobem, aby przeanalizować, jakie słowa kluczowe mają najwyższy współczynnik konwersji. Braliśmy tutaj pod uwagę liczbę użytkowników odwiedzających zakładkę „Kontakt” oraz decydujących się na wykonanie połączenia telefonicznego.
Okazało się, że kluczem do sukcesu nie jest wybór fraz wyszukiwanych przez jak największą liczbę użytkowników. Najlepiej działały precyzyjne słowa kluczowe, wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby, które są realnie zainteresowanie usługami dźwigowymi w konkretnej lokalizacji. Chociaż siedziba firmy znajduje się w województwie kujawsko-pomorskim, nasz Klient świadczy swoje usługi na terenie kraju. Nie ograniczyliśmy się więc do jednej lokalizacji, ale zaplanowaliśmy i wdrożyliśmy kampanię Google Ads na całą Polskę, co przełożyło się na większą liczbę zapytań, a co za tym idzie – zdobywanie nowych klientów.
Etap 2
Etap 2
Do marketingu internetowego podchodzimy kompleksowo, dlatego zaproponowaliśmy Klientowi poszerzenie współpracy o działania SEO. Naszym celem było zwiększenie widoczności, żeby strona internetowa firmy stała się skutecznym źródłem pozyskiwania klientów. Wykorzystaliśmy tutaj wiedzę zdobytą podczas prowadzenia kampanii Google Ads, dlatego od razu wiedzieliśmy, że warto postawić na precyzyjne, lokalne frazy, które przekładają się na konwersje. Skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu kilku odmian słów kluczowych skierowanych na kilkadziesiąt lokalizacji w całej Polsce. W ten sposób stworzyliśmy bazę fraz wyszukiwanych przez użytkowników realnie zainteresowanych usługami dźwigowymi w konkretnym miejscu.
Po wyborze trafnych słów kluczowych, przystąpiliśmy do działań on-site i off-site. Optymalizacja strony obejmowała stworzenie kilkunastu podstron dla najistotniejszych z biznesowego punktu widzenia lokalizacji. Wypełniliśmy je wartościowym contentem zawierającym lokalne frazy kluczowe. W ten sposób zwiększyliśmy widoczność strony na lokalizacje, w których zainteresowanie usługami dźwigowymi było największe. Rozbudowaliśmy również firmowego bloga, na którym umieściliśmy przydatne informacje na temat mini dźwigów. Zaplanowaliśmy i wdrożyliśmy też stopniowy i naturalny link building. Umieszczaliśmy linki do strony Klienta w serwisach ogłoszeniowych oraz portalach tematycznych, promując firmę oraz budując jej autorytet w Google.
Etap 3
Etap 3
Zazwyczaj podczas wyboru fraz kluczowych bierzemy pod uwagę średnią liczbę wyszukiwań i wybieramy te, które mają ich setki lub tysiące miesięcznie. Sukces naszego Klienta pokazuje jednak, jak ważne podczas pozycjonowania jest biznesowe podejście. Celem SEO nie jest po prostu zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale zwiększenie zysków. Po analizie konwersji okazało się więc, że frazy wyszukiwane miesięcznie przez kilkudziesięciu użytkowników w tym przypadku są skuteczniejsze od tych bardziej popularnych.
Przemyślana strategia SEO zdecydowanie przyniosła efekty. Najlepiej obrazują to dane z narzędzia ASPS z 21 kwietnia 2022 roku, według których strona naszego Klienta zajmuje:
Według danych z narzędzia ASPS z 21 kwietnia 2022 roku strona MiniDźwigi-Tarnowski.pl zajmowała:
- 1 pozycję na „mini dźwigi Gdańsk”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Bydgoszcz”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Poznań”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Olsztyn”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Łódź”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Zielona Góra”,
- 1 pozycję na „mini dźwigi Grudziądz”,
- 1 pozycję na „mini żurawie Toruń”,
- 1 pozycję na „mini żurawie Łódź”,
- 2 pozycję na „mini dźwigi Toruń”,
- 3 pozycję na „mini dźwigi Wrocław”.
Sukces naszego Klienta to dowód, jak ważny w SEO jest przemyślany dobór fraz. Wzięliśmy pod uwagę specyfikę branży, w której koszt usługi jest dość wysoki, a decyzji o jej zamówieniu nie podejmuje się spontanicznie. Ponownie przekonaliśmy się, że połączenie Google Ads i pozycjonowania to skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.