- SEO
Jak wypromowaliśmy sklep z zabawkamina ponad 900 fraz w TOP 10?SEO case study Popaopa.pl
Według danych globalnej organizacji PwC, zabawki i akcesoria dla dzieci są drugą, zaraz po żywności, kategorią produktów, których sprzedaż w e-commerce rośnie najszybciej. Sytuacja pandemiczna sprawiła, że w ostatnich latach duża część rodziców zaczęła szukać zabawek dla swoich pociech właśnie w Internecie. Nowe perspektywy rozwoju otworzyły się więc również przed naszym Klientem – właścicielem sklepu Popaopa.pl. Zobacz, jak wykorzystaliśmy potencjał marki oraz osiągnęliśmy wzrost widoczności w TOP 3 o 762%, w TOP 10 – o 602%, a w TOP 50 – o 213%.
Jak wskazuje raport PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021. Analiza i prognozy rozwoju rynku na lata 2021-2026”, Internet stał się najważniejszym kanałem sprzedaży produktów dla dzieci. Prognozy wskazują, że już w 2026 roku, ponad ⅓ środków przeznaczanych na zabawki będzie wydawana właśnie w sieci. Czy warto więc inwestować w e-commerce z produktami dla dzieci? Z pewnością. Nie oznacza to jednak, że łatwo wybić się w tej branży.
Etap 1
Etap 1
Jedną z najważniejszych perspektyw rozwoju była rozbudowa contentu na stronie. Dobraliśmy słowa kluczowe, które są często wyszukiwane oraz istotne dla Klienta z biznesowego punktu widzenia. Skupiliśmy się m.in. na znanych markach, dostępnych w ofercie Popaopa.pl np. Maileg, Miniland czy La Millou. Pozycjonowaliśmy stronę również na hitowe produkty np. słynną kurę Babci Dany do karmienia, buto-skarpetki do nauki chodzenia Attipas czy uspokajające Misie Szumisie.
Klient musi mierzyć się z sezonowością, która w branży zabawkowej jest bardzo dobrze widoczna – okres świąteczny jest niezwykle intensywny. Naszym zadaniem było zbudowanie takiej widoczności w sieci, aby przychody sklepu były satysfakcjonujące przez cały rok, a nie wyłącznie w okolicach Bożego Narodzenia.
Etap 2
Etap 2
Bardzo ważną częścią naszej pracy była cykliczna rozbudowa contentu. Sukcesywnie, co miesiąc wprowadzaliśmy opisy kolejnych kategorii i produktów. Zadbaliśmy, aby znalazły się w nich ważne słowa kluczowe, ale też przydatne dla użytkowników informacje na temat zabawek i akcesoriów oferowanych przez Popaopa.pl. Zajęliśmy się też rozbudową istniejącego contentu oraz nasyceniem go często wyszukiwanymi przez użytkowników frazami kluczowymi.
Zaplanowaliśmy też intensywną rozbudowę bloga. Co miesiąc publikowaliśmy aż 17 wpisów blogowych, w których opisywaliśmy produkty czy zamieszczaliśmy wartościowe wskazówki dla rodziców. Blog był dla nas również doskonałym narzędziem do linkowania wewnętrznego, ułatwiającego poruszanie się po stronie żywym użytkownikom i robotom indeksującym Google.
Etap 3
Etap 3
Zadbaliśmy również o stopniowy, naturalny wzrost liczby linków prowadzących do strony Klienta. Publikowaliśmy artykuły sponsorowane w zaufanych serwisach parentingowych, żeby budować autorytet i widoczność marki w sieci. Aby pozyskiwać linki z wartościowych źródeł, współpracowaliśmy również z producentami, których zabawki dystrybuuje sklep Popaopa.pl.
W promocji marki udział brał oczywiście również nasz Klient. Nawiązał współpracę z influencerami i blogerami, działającymi w branży produktów dla dzieci i rodziców. Było to nie tylko źródło wartościowych linków do serwisu, ale też świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, dzięki promocji wśród zaangażowanych, świadomych użytkowników, szukających akcesoriów i zabawek wysokiej jakości.
- 1 pozycję na frazę „myszki Maileg” (średnio 4,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 1 pozycję na frazę „Miniland” (średnio 1,3k wyszukiwań miesięcznie),
- 2 pozycję na frazę „kura do karmienia” (średnio 1,6k wyszukiwań miesięcznie),
- 3 pozycję na frazę „La Millou” (średnio 40,5k wyszukiwań miesięcznie),
- 3 pozycję na frazę „Maileg” (średnio 5,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 3 pozycję na frazę „zabawki Montessori” (średnio 5,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 4 pozycję na frazę „poduszka do karmienia” (średnio 12,1k wyszukiwań miesięcznie),
- 4 pozycję na frazę „buto-skarpetki” (średnio 2,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „Miś Szumiś” (średnio 12,1k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „Attipasy” (średnio 6,6k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „mata piankowa dla dzieci” (średnio 4,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „organizer do wózka” (średnio 4,4k wyszukiwań miesięcznie),
- 5 pozycję na frazę „spódnica tiulowa dla dziewczynki” (średnio 1,3k wyszukiwań miesięcznie).
Liczba fraz w zestawieniu TOP 3 zwiększyła się do 112 (wzrost o 762%), w TOP 10 do – 912 (wzrost o 602%), a w TOP 50 – do 7482 (wzrost o 213%)!
Aby osiągnąć takie efekty za pomocą kampanii Google Ads, nasz Klient musiałby zainwestować aż 12,8 tysięcy złotych! Przykład Popaopa.pl doskonale pokazuje więc, że
w e-commerce budowa widoczności to podstawa. Właśnie dzięki przemyślanej strategii SEO, wypromowaliśmy szereg popularnych produktów. W czasie, gdy konkurencja w sieci będzie tylko rosnąć, pozycjonowanie z pewnością pozostanie kluczowe dla każdego internetowego przedsiębiorcy.