LinkedIn – portal społecznościowy skupiający pracodawców oraz pracowników każdej możliwej branży na świecie, to doskonały miejsce zarówno dla pierwszej, jak i dla drugiej grupy. Pracodawcy mogą w ten sposób po pierwsze, znaleźć odpowiednie osoby na wakaty, a po drugie – mogą wykorzystać możliwości portalu LinkedIn do reklamy swojej firmy. Pracownicy zaś mogą tu przedstawić się z jak najlepszej strony, dokumentując swoje dotychczasowe doświadczenie, mogą rozsyłać swoje CV lub czekać, aż to firmy odezwą się do nich! W tym artykule skupimy się jednak na tym, w jaki sposób właściciel firmy może wykorzystać LinkedIn do reklamy swojego biznesu.
Jakie reklamy możemy tworzyć na LinkedIn?
Podstawową formą reklamy na LinkedIn jest ta z pojedynczym zdjęciem. To typowa reklama, która jest dodawana na osi czasu – firmy lub potencjalnych klientów. Tutaj główną rolę odgrywa właśnie zdjęcie, dlatego powinno być jak najbardziej interesujące. Należy jednak pamiętać o dopuszczalnym maksymalnym rozmiarze grafiki – 7680×4320. Jeśli nie masz własnych grafik, które wzbudzą ciekawość odbiorcy, możesz wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji – obecnie w Internecie dostępne są darmowe generatory grafik, takie jak midjourney, które pozwolą uzyskać niepowtarzalny obraz, zdecydowanie wzbogacający treść tworzonej reklamy.
Druga opcja, jaką może wykorzystać właściciel firmy, to karuzela reklam. Składa się z kilku obrazów – od dwóch do dziesięciu – o zalecanym rozmiarze 1080×1080 pikseli. Tworząc karuzelę (taka forma reklamy dostępna jest także na Facebooku oraz Instagramie), warto pamiętać, że zgodnie z psychologicznymi badaniami człowiek najlepiej zapamiętuje to, co na początku oraz to, co na końcu (filmu, prezentacji, tekstu itd.) – dlatego pierwsza karta karuzeli powinna być naprawdę ciekawa, aby zachęcić odbiorcę do zobaczenia pozostałych – i ostatnia z kart również powinna być interesująca, aby w ten sposób odbiorca pozytywnie zapamiętał naszą firmę.
Trzecia możliwość to reklama wideo, której długość jest ograniczona do 30 minut, jednak warto wiedzieć, że optymalny czas trwania takiej reklamy to 15-30 sekund. Takie krótkie filmiki zawierające sponsorowaną treść wyświetlane są w Aktualnościach na grupie docelowej, jak i na Twojej osi czasu. Stworzenie reklamy wideo wymaga od nas zaangażowania, jednak warto to zrobić – współczesne społeczeństwo chłonie treści obrazowe, dzięki popularności takich serwisów jak Instagram czy Youtube, dlatego reklama wideo na LinkedInie także na pewno nie zostanie przeoczona.
Nie powinniśmy zapominać także o reklamach wydarzeń, które pozwalają rozpromować ważny event firmowy. Taka reklama powinna zawierać: ciekawą grafikę, nazwę wydarzenia, krótki tekst przewodni, datę eventu oraz najlepiej przycisk z linkiem kierujący do strony wydarzenia, na której znajduje się więcej ważnych informacji. W przypadku tej reklamy jesteśmy ograniczeni znakami – tekst nie może przekroczyć 150 znaków.
Możesz także rozsyłać reklamy w wiadomościach. Trafiają one do skrzynek odbiorczych potencjalnych klientów, dlatego w ten prosty sposób można przedstawić nową ofertę swojej firmy, świeżo wypuszczony produkt czy nową usługę. Oczywiście takich reklam nie należy rozsyłać nachalnie, gdyż użytkownik, który dostał za dużo wiadomości, może uznać je za spam. Tutaj bardzo ważne jest więc wyczucie.
Dobra reklama firmy kluczem do sukcesu
Każdy, kto ma własny biznes, wie, że to dobra reklama firmy jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Im więcej osób dowie się o naszej firmie, tym większa szansa, że sporo z nich zostanie naszymi klientami. Warto więc wykorzystywać wszelkie możliwości, jakie daje nam internet, aby dobrze się rozreklamować. Oprócz mediów społecznościowych, takich jak Facebook oraz Instagram, które oferują adsy kierowane do konkretnej, ustawionej przez firmę grupy odbiorców, powinniśmy skupić się także na możliwościach LinkedIn. Obecne na tym portalu narzędzia pozwalają bowiem nie tylko znaleźć utalentowanych pracowników, których możesz zatrudnić w swojej firmie, aby lepiej ją rozwijać; ale LinkedIn pozwala także reklamować firmę. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ w ten sposób możesz ożywić swoją markę, zbudować zaufanie wśród innych i zyskać nowych potencjalnych klientów.
Oprócz wspomnianych powyżej form reklamy możesz także na swojej osi czasu tworzyć posty, które sprawią, że zyskasz miano eksperta w swojej dziedzinie. Mogą to być infografiki, raporty, jak i krótkie poradniki. Możesz też udostępniać do pobrania krótkie e-booki, stworzone przez specjalistów z Twojej firmy. Wszystko po to, aby być bliżej potencjalnego klienta oraz aby być odbieranym jako najlepszy profesjonalista w swojej branży. A nic nie przyciąga uwagi potencjalnych klientów bardziej niż darmowe jakościowe treści, dzięki którym mogą dowiedzieć się tego, czego właśnie szukali i czego potrzebują. Jeśli nie masz czasu, aby samodzielnie przygotować reklamy lub content, możesz zatrudnić dobrego specjalistę od marketingu internetowego oraz copywritera specjalizującego się w tworzeniu wartościowego contentu – napisz do nas jeszcze dziś, a omówimy warunki współpracy.