W poprzedniej części artykułu wskazaliśmy, że rosnąca popularność sztucznej inteligencji (AI) sprawia, iż coraz więcej przedsiębiorców z różnych branży zastanawia się nad tym, w jaki sposób może ją wykorzystać w swoim biznesie. Opisaliśmy, jak AI może sprawdzić się w marketingu internetowym – m.in. w szybkiej i prawidłowej analizie dużej ilości danych, personalizacji ofert, automatyzacji procesów, w przyspieszeniu obsługi klienta; oraz wskazaliśmy narzędzia, z których każdy z nas może korzystać już teraz – m.in. Hootsuite Insight, Hotjar, Optimizely, Google Anayltics 4, Google Ads, ChatGPT. W tej części artykułu zabrniemy zaś w szczegóły. Wskażemy, jakie są konkretnie zalety AI marketingu oraz jak konkretnie wykorzystać sztuczną inteligencję w SEO.
Wdrożenie AI marketingu w firmie – co zyskasz?
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu internetowym niesie zdecydowane korzyści, o czym już wspomnieliśmy w poprzedniej części artykułu. Warto jednak wskazać dokładnie, co przemawia za koniecznością zastosowania AI marketingu w Twojej firmie. Tak naprawdę, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, należy stosować nowoczesne rozwiązania i być otwartym na nowinki technologiczne, gdyż w ten sposób można wdrażać ciekawe i przede wszystkim przynoszące zyski pomysły.
AI pozwoli uzyskać wyższy wzrost zwrotu z inwestycji (ROI)
Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą, po pierwsze – pomóc Ci w uzyskaniu wyższego współczynnika ROI kampanii reklamowych. Nie da się ukryć, że w przypadku szybkiej analizy dużej ilości danych to AI jest zdecydowanie lepsza niż człowiek, ograniczony swoją wiedzą, umiejętnościami i możliwościami umysłowymi. Przed AI nie ma żadnych przeszkód – na podstawie nawet najbardziej rozbudowanego zbioru danych potrafi wydobyć celne – i dlatego cenne – spostrzeżenia oraz wnioski. W ten sposób kampanie reklamowe można doskonale optymalizować, aby przynosił jak najlepsze efekty, a więc i najwyższe zyski.
AI umożliwi podejmowanie strategicznych marketingowych decyzji
Analiza danych za pomocą AI pozwala na podejmowanie najlepszych decyzji i dotyczy to nie tylko wspomnianego optymalizowania kampanii reklamowych, ale również prognozowania trendów i zachowań konsumentów. Dzięki AI można przewidzieć zachowania odbiorców i dostosować do nich działania marketingowe, w efekcie uzyskując zainteresowanie potencjalnego klienta, które przełoży się na dokonanie zakupu. AI to też możliwość tworzenia spersonalizowanych wiadomości do potencjalnych klientów, bez aktywnego udziału zespołu marketingowego, co zwiększa efektywność działań. Ponadto sztuczna inteligencja pozwala śledzić konkurencję, co ma znaczenie dla lepszego zrozumienia rynku, a więc podążania za trendami i dostosowywania swoich działań do sytuacji w branży.
AI pozwoli Ci zwiększyć wydajność zespołu
Dzięki narzędziom AI można zwiększyć wydajność firmy. Po pierwsze – dobrze zaprogramowane chatboty, oparte na sztucznej inteligencji, pozwolą zminimalizować czas pracownika poświęcany na osobistą obsługę tych zapytań, które regularnie i często się powtarzają (chatbot będzie przecież miał gotowe odpowiedzi, które pozwolą pytającemu rozwiązać jego problem). Po drugie – wykorzystanie AI w Google Ads pozwala skrócić czas tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych. Dzięki opcji tworzenia kampanii inteligentnych można ograniczyć wykonywanie powtarzalnych działań.
AI umożliwi budowanie lepszych relacji z klientami
Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach przeciętny internauta chce szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące go pytanie, szybko znaleźć interesujące go informacje itd. Dlatego wykorzystanie wspomnianych już chatbotów może przełożyć się na budowę lepszych relacji z klientami, gdyż dostaną oni natychmiastową odpowiedź na swoje pytanie. W dodatku chatboty umożliwiają personalizację wiadomości, dzięki czemu odbiorca czuje się realnie zauważony, co zwiększa jego satysfakcję z kontaktu z firmą.
Sztuczna inteligencja w SEO
Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są także wykorzystywane przez specjalistów SEO, gdyż niosą ze sobą wiele korzyści, nie tylko możliwość zwiększenia wydajności zespołu SEO, ale także:
- przeanalizowanie rynku i konkurencji w krótkim czasie i z stworzeniem wartościowych wniosków,
- przyspieszenie procesu analizy oraz wyboru właściwych, najbardziej korzystnych słów kluczowych,
- przyspieszenie prac dotyczących edycji kodu HTML w związku z optymalizacją SEO,
- przyspieszenie i ułatwienie tworzenia meta tagów
Chcesz wiedzieć więcej? Zastanawiasz się, czy Twoją stronę internetową można dobrze zoptymalizować, aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty? Skontaktuj się z nami. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie oraz możliwości, jakie dają nam nowe technologie, stworzymy dla Ciebie wartościową strategię SEO, która przełoży się na uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Nie ma się co obawiać, że sztuczna inteligencja może zaszkodzić pewnym branżom czy zawodom – w dobie postępu technologicznego warto zwracać uwagę na trendy, poznawać nowości i starać się je jak najlepiej wykorzystać w swojej dziedzinie. To z pewnością przełoży się na zdecydowane korzyści.